23 de mar. de 2013

O ROSAL


ARTE - PAI, ESTA FIN DE SEMANA NA PRAZA DO CALVARIO
Exposición e venda de Arte e Artesanía


ESPAÑA

OS VOSOS VÍDEOS
Llamazares explota contra Fátima Báñez: "Lo que habéis hecho no tiene nombre, es un crimen"
        Prodigi0Factory
Gaspar Llamazares, simplemente explota, muestra por fin un poco de rabia, une indignacion y razón, argumentos para tildar mas que merecidamente a este gobierno de criminal, pide tambien la dimision de Fátima Báñez. Llamazares en resumidas cuentas, la lía justamente en el congreso.

SILLEDA

O CONGRESO PROVINCIAL DO PARTIDO POPULAR QUE ÍA CELEBRARSE NO AUDITORIO DE NCG BANCO, NA CIDADE DE PONTEVEDRA, TIVO LUGAR NO RECINTO FEIRAL DE SILLEDA
  Foto: Ana Belén Álvarez Cerqueira
O troco de ubicación non impediu que os afectados polas estafas bancarias lle trasladasen súa indignación á cúpula do Partido Popular
                                       
                                       GALERÍA DE IMAXES

MOVEMENTOS SOCIAIS

A carraxe das preferentes bate contra a blindaxe do PP
Os afectados, nas inmediacións do recinto de Silleda © @A3Galicia

Son centos que representan a ducias de milleiros. Marchan por case todo o país para expresar a súa carraxe alí onde se celebra un acto político, xa sexa un pleno municipal, unha sesión parlamentaria ou un evento do partido gobernante en Galicia e no Estado, o mesmo que vén de escribir no BOE que van perder arredor da metade dos seus aforros. As persoas afectadas polas participacións preferentes -sobre todo de Novagalicia Banco pero tamén do agoniante Banco Gallego- estaban convocadas na mañá deste sábado en Pontevedra ante o congreso provincial do PP, que ironicamente se ía celebrar no centro social Novacaixagalicia da capital provincial.

ACTUALIDADE

Corinna intermedió en la venta de 250 tanques españoles a Arabia Saudí



Santi Orue
El Jueves

OS VOSOS VÍDEOS

Juan Carlos I de España, ¿Cómo hizo su fortuna?
                       alienarka
LOS NEGOCIOS DE JUAN CARLOS I: TREINTA AÑOS A CUERPO DE REY

ESPAÑA

Europa considera fraudulenta la retirada del sueldo a los diputados de CLM ordenada por Cospedal 

Leandro Esteban, consejero de Presidencia, junto a la presidenta de Castilla-La Mancha, María Dolores de Cospedal.

Demoledor informe donde recuerdan a la secretaria general del PP que España firmó la Carta de Autonomía Local, de obligado cumplimento desde el 3 de febrero de 1989.

ACTUALIDADE

La juez de los ERE implica a CC OO y UGT en el cobro de comisiones


Santi Orue
El Jueves

SILLEDA

Non queremos unha Galicia á nosa medida, senón un partido á medida de Galicia”

Rafael Louzán inicia un novo mandato cunha firme aposta pola política de proximidade e o reforzo do municipalismo



·        Destaca a unidade como gran patrimonio do PP, porque “para tirar cada un para un lado xa temos a outros partidos”
·        Criticou a dobre moral de socialistas e nacionalistas que criticaban a moción de Silleda e agora xuntan en Ponteareas “extrema dereita e extrema esquerda” para botar do goberno á lista máis votada
·        Amosou a súa solidariedade cos afectados polas preferentes, aos que asegurou que só teñen un aliado: o PP
Infogauda / Silleda
  Cunha aposta pola política de proximidade inicia Rafael Louzán o seu quinto mandato ao fronte do Partido Popular provincial de Pontevedra, despois de ser reelixido co 97,1 % dos votos no XVI Congreso Provincial celebrado esta mañá en Silleda.
Louzán centrou a súa intervención na unidade e a cohesión do Partido Popular e na súa clara vocación municipalista que, tal e como subliñou, cobra un especial significado en momentos coma o actual, cando os alcaldes e alcaldesas están vivindo un dos peores momentos, non só por ter que facer fronte cada día a máis demandas con menos recursos, senón porque son tamén “o branco fácil” para os axitadores e manipuladores.
Neste sentido, o reelixido presidente provincial quixo enviar unha mensaxe de apoio e de ánimo a todos, asegurando que a súa labor “merece o maior dos respectos”. “É hora de darvos as gracias, dixo, por estar sempre aí e por estar dando a cara en todo momento”.
Louzán lembrou que só o PP está centrado en resolver os problemas da xente, e faino desde a unidade e a cohesión, porque “para tirar cada un para un lado xa temos a outros partidos. Nós temos que ser o que somos: un partido unido e cohesionado, porque cando hai unidade hai tempo para resolver os problemas da xente”.
No polo oposto situou aos socialistas e nacionalistas, perdidos uns en looitas internas e en tratar de “botar a Paschi Vázquez, que non se vai nin con auga quente”; e outros en “soberanismos e independentismos” que os galegos non reclaman.
Porque o que toca agora, salientou é atender aos problemas da xente. Pero “mentres o PP traballa para que os problemas non leven por diante ao país, socialistas e nacionalistas traballan para levar por diante ao PP aínda que se teñan que cargar o país e as súas institucións”.
 Dúas formas de facer política
Así, incidiu en que en Galicia e en España hai dúas formas de ser político e dúas formas de estar en política: a do Partido Popular, onde “nos gusta darlle ao país o que precisa e non o que nos convén, tomar decisións adaptadas á realidade e non adaptar a realidade á nosa conveniencia” e que non quere “unha Galicia á nosa medida, senón un partido á medida de Galicia e da súa xente”, e a das grandes farsas do PSOE. Dos que din “que son o progreso e son os maiores xeradores de paro da historia deste país; falan de igualdade e fan unha moción de censura en Ponferrada cun condenado por acoso sexual; agora esixen que pague máis quen máis ten, e son os mesmos que no goberno socialista de Zapatero eliminaron o imposto do patrimonio”.
Nesta liña, aproveitou a celebración do Congreso en Silleda para lembrou a dobre moral do PSOE, que cando se produciu a moción de censura nese concello, aseguraba que “o que o pobo pon só o pobo o quita” e só dous anos e nedio máis trata de pactar en Ponteareas para quitarlle o goberno ao partido que contou co apoio maioritario dos veciños.
A voz dos feitos
Finalmente, e despois de agradecer a toda a militancia, “aos máis de 34.000 afiliados que conforman esta gran familia”, a confianza no partido, -nha confianza, dixo, que ven dos feitos e que é a que fai que sexa o PP e non outros o que gañe as eleccións-, Louzán comprometeu o seu traballo e o de toda a nova cúpula directiva para “non defraudarvos nunca”.

SILLEDA

COMUNICADO FINAL CONGRESO PROVINCIAL DEL PARTIDO POPULAR

Gracias Presidente.
Buenos días.
Presidente provincial, Rafael Louzán; Secretaria general, Begoña Estévez; Presidente y miembros de la mesa, cargos y militantes del partido.
 Me toca hoy ami,  traer a este plenario un comunicado sobre los problemas y preocupaciones que afectan a la ciudadanía, del drama diario de muchas familias y de la necesidad de que desde las distintas administraciones y, por lo tanto, también desde los partidos, trabajemos en la búsqueda de soluciones.
Hacemos este análisis y esta propuesta de futuro en un momento especialmente difícil pero, probablemente, en el mejor momento:
Porque de toda gran crisis tiene que surgir un nuevo modelo que rompa con todos los vicios del pasado.
Ese, es el camino que ya se ha emprendido, el camino de una profunda reforma estructural que ha de ser la garantía para que no volvamos a caer en los mismos errores que nos han llevado a esta situación.

Hace poco más de un año, en las últimas elecciones generales, los españoles le dieron a nuestro partido una amplia mayoría para que pudiese gobernar sin dependencias ni servidumbres.
Los españoles percibieron claramente, y así lo demostraron en las urnas, que era necesario un cambio que rompiese con todos los desastres de un gobierno socialista, que no supo o no quiso actuar a tiempo y que condujo al país a una situación insostenible.
Nadie creía ya en nuestro país, y nadie estaba dispuesto a financiarnos.
Nuestro crédito se había agotado,  y sólo la intervención del BCE o el inminente rescate de la UE, podía salvarnos.
Se disparó el paro, la prima de riesgo, el déficit público y los intereses de la deuda, lo que provocó que la sospecha de la intervención de España estuviese latente.                     (pausa)
Ganadas las elecciones con amplia mayoría, nuestro partido, ha tenido que enderezar ese rumbo de casi 8 años de desgobierno y despilfarro.
España necesitaba de una hoja de ruta, clara y precisa, que le permitiese volver a la senda del crecimiento.
Una hoja de ruta, que tenía que partir de la situación “real”, que no era, precisamente, la que nos venía contando el Gobierno Socialista.
Conocida la situación real, -fundamentalmente del déficit público - este diagnóstico, fue la base para la puesta en marcha de medidas y reformas inmediatas…
Medidas y reformas ingratas, dolorosas… algunas impopulares…  pero que eran y son imprescindibles para salir adelante, para sentar las bases del futuro.
Porque no puede haber crecimiento ni empleo, si no existe una economía saneada, si no se genera un clima de confianza.

No fue el capricho lo que obligó a nuestro partido a tomar medidas que no había previsto, sino la situación “real” del país.
Fue obligado adaptar el programa electoral a las especiales circunstancias por las que atravesaba nuestro país.
Es por ello, por lo que se puso en marcha un plan de choque, con medidas de ajuste hasta el año 2014, cuantificadas en 65.000 millones de Euros.
Se trataba, de solucionar nuestros problemas en el corto plazo, e ir implantando paulatinamente, reformas estructurales, que nos permitan crecer de manera estable.
Por tanto, es, por lo que estamos asumiendo el coste social y político que se deriva de estas medidas.
Pero el Partido Popular no es el PSOE, el PP ha demostrado que no adopta medidas en clave electoral, sino en función de lo que más le conviene al país.
Por eso, por muy duras que sean las medidas que se están tomando, tenemos que ser conscientes de que son necesarias y que surtirán efectos positivos.
Como dirigentes y militantes del Partido Popular, debemos saber explicarlas y defenderlas ante los ciudadanos.             
Según se recoge de la última encuesta del CIS, las preocupaciones de los españoles son, por este orden:
-          El paro y los problemas económicos
-          La corrupción y el fraude
-          Los políticos y los partidos
-          La sanidad
-          La educación
Pero sin duda, nuestro principal problema en estos momentos, es el paro, un auténtico drama social.
Con una tasa del 26%, con casi 6 millones de parados y más de 1 millón ochocientas mil familias con todos sus miembros en paro, la situación se ha vuelto insostenible para millones de hogares españoles.
El paro está  acabando emocionalmente con el crédito de los ciudadanos en la política. Esta es una realidad que no podemos tratar de ocultar.
Las cifras que seguimos conociendo en el día a día, nos  indican, la gravedad e intensidad de la crisis económica que venimos sufriendo.
La más grave de nuestra historia.
-          Cada día hay más paro.
-          Cada día hay más empresas en crisis.
-          Cada día hay más personas en los comedores sociales
-          Y cada día hay más familias sin recursos y en situación de exclusión social.


AQUÍ EN GALICIA, tenemos 5 puntos menos de paro que la media nacional, fruto de 4 años de políticas de austeridad y de contención del déficit, que han demostrado que es el único camino para la recuperación económica.
Pero no nos engañemos, Galicia pierde cien afiliados a la Seguridad Social cada día y el 44% por cierto de los 300.000 parados no cobra ningún tipo de ayuda o prestación.
La situación no va cambiar de la noche a la mañana. Todo lo dicho hasta aquí, nos debe servir de estímulo, de estímulo pero para trabajar más, trabajar más en la búsqueda de soluciones:
Es necesario poner en marcha, medidas que generen la reactivación de la demanda interna, como la mejor fórmula de preservar el empleo, el bienestar y el progreso económico y social.
Queremos un Partido atento a las personas, atento al día a día.
No podemos olvidarnos de la macro y la microeconomía, pero, sobre todo, hay que prestar el máximo interés por las personas y sus problemas.

 En la crisis económica en la que vivimos, resulta fundamental el papel de los empresarios, de los emprendedores, de los autónomos, que son los que crean empleo.
Es esencial, prestarle la máxima atención y apoyo, para que su actividad, se realice en las mejores condiciones, que permitan la creación de puestos de trabajo.
Hay que reforzar todas aquéllas estrategias sectoriales de base tecnológica generadoras de empleo, innovación y valor añadido.
Talento e innovación son las claves para conquistar el futuro.


Hay que potenciar las políticas activas de empleo, con la finalidad de fortalecer la ayuda que éstas proporcionan a las personas paradas para lograr su integración laboral.
Hay que prestar una especial atención a sectores fundamentales como:
-          El Naval
-          La Pesca
-          La agricultura
-          La ganadería
-          La Acuicultura
-          El turismo
-          O el desarrollo forestal
Tan gravemente afectados por la situación de crisis que padecemos.

Tenemos problemas, pero también debemos ser conscientes, de los importantísimos recursos propios que tenemos en Galicia y, especialmente, en nuestra provincia, que es lo que en estos momentos nos interesa.
Nuestra provincia tiene 10 comarcas donde caben explotaciones de lo más variado. Recursos marinos, agropecuarios, forestales, energéticos ,  etc.
A pesar de que se han dado pasos muy importantes, como por ejemplo en vinicultura, cultivos marinos, producción intensiva en invernaderos, estos recursos están siendo  infravalorados e infrautilizados.
 Deberíamos preguntarnos: ¿qué podemos hacer para invertir esta situacion?.               
Y, deberíamos preguntarnos también, como es posible que el 80% de la propiedad en Galicia, no produzca.

La actividad agropecuaria es una de las fuentes de desarrollo de los países.
El aprovechamiento inadecuado de los recursos lleva principalmente a mantener sistemas productivos ineficientes.
Es el momento para un llamamiento a revalorizar la agricultura, no en sentido nostálgico, sino como recurso indispensable para el futuro.
El avance científico y tecnológico permitiría hoy, aprovechar los recursos humanos y naturales disponibles, lo que nos ayudaría de paso a fijar la población en numerosos núcleos rurales que se están quedando abandonados.
Es ahí, donde hay que implicar a nuestras universidades y centros de investigación, para este desarrollo.

Tenemos buenas tierras, abundante agua, pero inadecuadamente aprovechadas.
Por todo ello, sería decisivo un relanzamiento estratégico y de racionalización de nuestros recurso marinos, nuestra agricultura y de nuestros montes.
Año tras año, vemos como nuestros montes se queman, como se gastan importantes recursos en la lucha contra el fuego, y como siempre, son motivo de confrontación política.
Necesitamos un modelo de gestión forestal integral, que permita el aprovechamiento racional de nuestros montes, y de la biomasa, con criterios de eficiencia empresarial.
Que sea un elemento generador de actividades sostenibles, que favorezcan el desarrollo rural mediante el impulso de su economía.
Nuestra provincia tiene grandes potencialidades para generar nuevas economías y nuevos nichos de mercado.
Es verdad que se han dado pasos muy importantes para nuestro desarrollo, se han mejorado las infraestructuras, las comunicaciones, tenemos parques empresariales, buenos puertos para pesca, carga y pasaje.
Y es por ello, por lo que debemos ser optimistas y confiar en nuestro futuro.

Pero como joven, os digo, que no hay mayor fracaso en una sociedad, que una juventud sin oportunidades.
Si difícil es la situación del paro general, alarmante es la del paro juvenil.
El 55% de los jóvenes se encuentran en esta dramática situación. Eso significa que 1 de cada 2 jóvenes se ven incapaces de desarrollar su proyecto de vida en Galicia y en España.
Desde que comenzó la crisis, 300.000 jóvenes han emigrado al exterior.
Jóvenes formados, jóvenes preparados, jóvenes que han pasado a enriquecer las industrias y economías de otros países.
Costeamos su educación, costeamos su formación y luego los mandamos a trabajar fuera.
Es una realidad que no podemos permitirnos más.
Por tanto, eran necesarias medidas inmediatas que pusiesen fin a esta lacra social.
Medidas que estimulasen el emprendimiento joven, como apoyos fiscales a emprendedores, bonificaciones en la Seguridad Social, ayudas a la contratación juvenil o exenciones en el Impuesto de Sociedades.
Medidas, en definitiva, que incentivasen la empleabilidad juvenil y el autoempleo.

Para ello, el Gobierno ha presentado hace un mes, la Estrategia de Emprendimiento y Empleo Joven 2013-2016, en el que se van a invertir  3.500 Mill. de € y con el que se espera que más de 1 millón de jóvenes menores de 30 años se puedan beneficiar.
                                                                      

La Diputación de Pontevedra, por su parte, fue la primera Administración Pública en adoptar medidas que tratasen de poner fin a este mal enquistado del paro juvenil.
Proyectos como la aprobación del Plan de Formación Práctica.
Un plan que va a dar la oportunidad a 500 jóvenes titulados que aún no han podido acceder a un primer empleo, de realizar prácticas remuneradas en ayuntamientos e instituciones dependientes de la Diputación.
Pero a este Plan se han presentado más de 13.000 solicitudes, lo que quiere decir que hay 12.500 jóvenes en la provincia, que han terminado sus estudios universitarios y que aún no han podido acceder a su primer empleo.
Nuestro objetivo, tienen que ser ahora, al menos esos 12.500 jóvenes.


Como integrantes del primer partido político de la provincia, no podemos permitir que la corrupción, el fraude y los partidos políticos se cuelen entre las primeras preocupaciones de los ciudadanos.
Tenemos que alejar de nuestro partido cualquier sospecha de comportamiento oscuro y deshonroso, cerrando las puertas tajantemente a todo aquel que pretenda venir  la política a enriquecerse o a beneficiarse.
Debemos estar cerca de los ciudadanos, pisar la calle, escucharles, siendo conscientes del papel que ellos nos han otorgado como representantes de la sociedad civil en las instituciones.
Solo de esta manera podremos recuperar la confianza de los ciudadanos en la política.


El Partido Popular ha de seguir defendiendo una red de  servicios públicos que promuevan la igualdad de oportunidades y garantice los derechos sociales fundamentales, como son la educación, los servicios sociales y la sanidad pública.
Necesitábamos una reforma de la educación pública que pusiese fin a décadas de desastrosas comparativas de nuestros alumnos, con el resto de estudiantes europeos.
Tenemos que apoyar una formación trilingüe que permita transmitir la cultura, la identidad y el idioma de nuestra tierra, Galicia, pero que permita a nuestros hijos poder defenderse en una lengua común con el resto de ciudadanos del mundo, como es el inglés.
Démosle la oportunidad a nuestros hijos, de aprender el inglés en los colegios e institutos, y no en academias o escuelas oficiales.
La educación es un pilar fundamental para el avance y desarrollo de nuestra sociedad que nunca deberemos descuidar.

Galicia y España, tienen uno de los mejores sistemas sanitarios públicos del mundo, y esto debe seguir siendo uno de los objetivos prioritarios de nuestro Gobierno.
Para las mejoras en su gestión, organización y  optimización de recursos, no deberán escatimarse esfuerzos.
Hay que seguir luchando por reducir las listas de espera y agilizar las consultas.
La entrada en servicio de los 5 hospitales que se construyen actualmente en Galicia, hará posible todo esto.

Y TERMINO:
Llegados hasta aquí y anclados en la peor crisis económica de la Democracia, debemos de tener presente tres aspectos:
El primero es que las medidas adoptadas por el Gobierno están reinvirtiendo poco a poco la cruda situación por la que estamos atravesando:
Se empiezan a ver resultados positivos puesto que:
-          Ya no se habla del rescate
-          La prima de riesgo ronda, a día de hoy, los 350 puntos básicos.
-          El Tesoro viene colocando sus emisiones de bonos a interés más bajos.
-          Ha mejorado nuestra competitividad.
-          Han aumentado las exportaciones.
-          La Balanza de Pagos se ha equilibrado
-      Y nuestras empresas vuelven a conseguir financiación en el exterior.

La segunda es que, como dije antes Pontevedra y Galicia disponen de recursos naturales, tecnológicos, energéticos y humanos para generar competitividad, nuevas oportunidades y empleo.
Y la tercera se recoge del crédito que los ciudadanos han otorgado al Partido Popular y que le han permitido afrontar esta crisis con sendas mayorías en Galicia y en España.
Presidente, esto es lo que los militantes y alcaldes de la provincia,  te han entregado, y esto es lo que tú le has entregado a nuestro presidente Mariano Rajoy, (62 ayuntamientos, 62 victorias).
Esto,  es lo que tenemos que administrar en los próximos 3 años.

Muchas gracias.

SILLEDA

Diego Gago foi o encargado de ler un comunicado sobre Preocupacións cidadáns: buscando solucións

O relanzamento de sectores produtivos e as estratexias sectoriais de base tecnolóxica, clave para o futuro

Diego Gago Bugarín, presidente provincial de NNXX
·        “Non hai maior fracaso nunha sociedade que unha xuventude sen oportunidades”
Infogauda / Pontevedra
  Reforzar estratexias sectoriais de base tecnolóxica que xeren emprego, innovación e valor engadido; impulsar os sectores clave da economía galega; poñer en valor os recursos propios; relanzar o sector agroalimentario e apostar por un modelo de xestión forestal integral, son algunhas das propostas expostas esta mañá no XVI Congreso Provincial do PP como clave para loitar contra a actual crise e poñer en marcha un novo modelo económico.
O presidente provincial de Novas Xeracións, Diego Gago, foi o encargado de dar lectura ao comunicado Preocupacións cidadáns, buscando solucións, no que sinalou que a sanidade, a educación, a corrupción e o fraude, preocupan aos cidadáns “pero, sen dúbida, o noso principal problema é o paro, un auténtico drama social”, que require medidas contundentes.
Por iso, apostou por “poñer en marcha medidas que xeren a reactivación da demanda interna, como a mellor fórmula de preservar o emprego, o benestar e o progreso económico e social”.
Neste sentido, apostou por políticas de apoio “aos empresarios, emprendedores e autónomos, que son os que crean emprego” e por unha especial atención a sectores fundamentais da nosa economía, como o naval, a pesca, a acuicultura, a gandeiría, a agricultura o turismo ou o sector forestal.
Tras incidir en que Pontevedra ten un gran potencial, tanto en recursos materiais como humanos, o comunicado aposta por darlle un pulo especial a sectores infravalorados ou infrautilizados e que poden ser nichos de mercado cun gran futuro, como os vinculados á tecnoloxía e a innovación, a agricultura ou o sector forestal.
O comunicado recolle tamén o paro xuvenil como un problema especialmente serio, dado que “non hai maior fracaso nunha sociedade que unha xuventude sen oportunidades”, polo que aposta por medidas que favorezan o acceso ao mercado laboral dos máis novos, como as postas en marcha pola Deputación ou o Plan de Emprego Xuvenil do Goberno central.
SANIDADE E EDUCACIÓN
E canto aos servizos, o presidente de NNXX incidiu na aposta do Partido Popular pola defensa “dunha rede de servizos públicos que promova a igualdade de oportunidades e garantice os dereitos sociais fundamentais, como son a educación e a sanidade pública”.
“Necesitábamos unha reforma da educación pública –asegurou- que puxese fin a décadas de desastrosas comparativas dos nosos alumnos, con respecto ao resto de estudantes europeos” e defendeu a aposta por unha formación trilingüe que permita “transmitir a cultura a identidade e o idioma da nosa terra, pero que permita tamén poder defenderse nunha lingua común co resto de cidadáns do mundo, como é o inglés”.
Finalmente, asegurou que “como integrantes do primeiro partido político da provincia, non podemos permitir que a corrupción, o fraude e os partidos políticos se colen entre as primeiras preocupacións dos cidadáns”.
“Temos que alonxar do noso partido calquera sospeita de comportamento escuro e deshonroso, pechando as portas a todo aquel que veña á política a enriquecerse ou a beneficiarse”, dixo, antes de animar a “estar cerca dos cidadáns, pisar a rúa, escoitalos”, porque só así “poderemos recuperar a confianza dos cidadáns na política”.

SILLEDA

CONGRESO PROVINCIAL DO PARTIDO POPULAR DE PONTEVEDRA
- 23 de marzo de 2013 -

RELATORIO: A coordinación, clave para a eficiencia e sostibilidade dos servizos públicos: Cara a un novo modelo na xestión.

RELATOR: Agustín Hernández Fernández de Rojas.- Vicesecretario xeral do Partido Popular de Galicia



DO CRECEMENTO DOS SERVIZOS Á SOSTIBILIDADE

Os avances experimentados pola sociedade galega nas últimas décadas, nos que sen dúbida tivo un marcado protagonismo a acción política desenvolvida polo Partido Popular de Galicia a través dos sucesivos gobernos autonómicos e tamén desde as instancias provinciais e locais, fixeron que as dotacións e os servizos públicos fosen mellorando e incrementándose ata límites que dificilmente se podían prever.

Nese incremento da prestación de servizos públicos, as administracións locais foron adquirindo pouco a pouco maiores responsabilidades, asumindo maiores competencias en moi diversas áreas, o que foi comprometendo o seu financiamento, a súa calidade e, en último termo, a propia prestación realizada.

Os concellos foron ampliando servizos nas máis diversas materias: seguridade, protección civil, benestar... e asumiron tamén un bo número de competencias ambientais como o abastecemento e saneamento de auga, control de ruído, enerxía, parques ou saúde pública.

O crecemento económico de tempos pasados fixo posible unha progresión de servizos, que levou aparellado un incremento exponencial das estruturas funcionais e administrativas.

Co paso dos anos, pois, servizos e estruturas alcanzaron unha dimensión que desborda as responsabilidades e o financiamento asignados aos poderes locais.

É unha cuestión que afecta sobre todo aos pequenos concellos e que se ve agravado polas propias circunstancias e limitacións nese ámbito, como a dispersión da poboación, a ausencia de recursos técnicos e de infraestrutura ou a escaseza financeira.

E de forma moi especial, a tendencia demográfica que está a establecer unha dinámica dual con fortes incrementos de poboación na franxa occidental e acusados descensos no interior.

Desde os anos 60, concellos das principais áreas urbanas do litoral rexistraron fortes incrementos de poboación, onde Vigo dobrou o seu número de habitantes, Vilagarcía aumentou un 73% ou Pontevedra un 63%. Mentres concellos da Paradanta, Terra de Montes ou Deza tiveron descensos superiores aos 50%.

Iso fai, por unha parte, que a crecente concentración de habitantes da franxa litoral demande unha constante ampliación de servizos, e, por outra, que o despoboamento do interior comporte un custo exponencial deses servizos, que dificulta, cando non impide, o seu propio mantemento.

Certamente, estas circunstancias adversas non son de agora, teñen un carácter estrutural, pero que a actual situación de crise axudou a acusalas, ao encarecer os servizos cando máis se reducen os ingresos.


A NECESIDADE DA COOPERACIÓN

Por iso, imponse a necesidade de coordinar esforzos e evitar duplicidades, o que require impulsar a colaboración directa entre a Administración autonómica, provincial e local.

Hoxe, todos o constatamos, o funcionamento dos servizos públicos proxéctase nun marco de forte restrición.

O necesario acomodo a un contexto de disciplina orzamentaria fai imprescindible identificar onde se producen ineficiencias para lograr mellores servizos a un custo máis moderado e acadar a súa sostibilidade.

Neste contexto, a unión, máis que unha opción, estase a converter xa nunha obriga.

É preciso chegar a acordos concretos para a prestación dun servizo, ceder competencias ou, mesmo, se así se acorda, fusionar municipios.

Faise ineludible que as administracións reformulemos as nosas pautas de actuación, tendendo cara a figuras máis compactas, que propicien unha maior eficiencia con menores custos e que evite o solapamento de servizos e funcións.


DO MARCO AUTONÓMICO AO LOCAL

Iso foi o que o Partido Popular asumiu hai catro anos cando chegou ao Goberno da Xunta de Galicia: emprender unha redución da estrutura administrativa, pasando de 13 a 8 consellerías, eliminando medio cento de altos cargos nas provincias e dando de baixa arredor dun 90% do parque móbil. Temos 73 organismos en proceso de supresión e máis de 40 sometidos a melloras de xestión.

E nese camiño continuamos, para optimizar recursos humanos e económicos, co compromiso de poñer en marcha nos vindeiros anos un Plan de Contratación Pública dos Servizos e Subministracións comúns, para seguir reducindo o gasto interno e liberar recursos co fin de apoiar e soster os servizos públicos esenciais que reciben os cidadáns.

Desde o Partido Popular, desde a responsabilidade que nos confire gobernar na Xunta de Galicia, en tres das catro deputacións provinciais e en 7 de cada 10 concellos, temos a obriga  de formular propostas e procurar alternativas para fortalecer a capacidade dos nosos concellos e lograr unha maior eficacia e eficiencia das capacidades e dos recursos públicos.

No Goberno galego vimos traballando nos últimos anos nesa dirección co obxectivo de xuntar esforzos, de promover medidas que favorezan a necesaria cooperación municipal.

Non se trata de elaborar complexos estudos, nin redactar voluminosos informes que fagan evidente o que está á vista de todos.

Tampouco se fala dun baleirado de competencias senón de evitar un baleiro de servizos.

Trátase, en definitiva, de poñer en marcha medidas reais e efectivas co máximo respecto pola autonomía local, flexibilidade nas propostas, con plena validez para cada nivel institucional e con independencia de criterios partidarios que impidan ou dificulten o claro e único fin do interese xeral.

Polo tanto, autonomía plena, máximo apoio e nula interferencia.

De acordo con estes principios estase a articular a estratexia autonómica para potenciar a cooperación municipal, con incentivos e medidas de estímulo que buscan provocar unha adhesión voluntaria.

Porque cando dous concellos optan por traballar de forma conxunta obtéñense economías de escala, redúcense de forma notable os gastos de administración e optimízanse os recursos públicos, podendo sanear deste xeito as arcas municipais.

Nesa dirección sitúase o Decreto autonómico que regula as subvencións ás entidades locais, unha clara aposta pola cooperación e a unificación municipal, anticipando fondos e primando a mancomunidade de servizos e a eficiencia na xestión.

Nesa liña de cooperación comezan a agromar iniciativas pioneiras como o Centro de Día do Val Miñor, onde tres concellos  -coa colaboración da Administración autonómica- dividen custos e suman novos servizos.

É só unha mostra do moito que se pode conseguir xuntando esforzos nas diferentes áreas: na cultura ou no deporte, compartindo equipamentos; na mobilidade, como se está a facer cos plans de transporte metropolitano; nos parques empresariais ou nos programas asistenciais.

Os ámbitos de actuación son practicamente innumerables, en correspondencia coas múltiples competencias que a lexislación lles confire aos municipios.

O importante non é que un concello teña un servizo ou un equipamento radicado no seu termo municipal, senón que o conxunto dos veciños, poidan acceder a ese servizo.

Existen dous campos que, pola súa condición de servizos básicos e polos elevados custos da súa implantación e xestión, merecen unha especial atención.

Trátase da recollida e xestión dos residuos urbanos e dos servizos de abastecemento e de saneamento, materias atribuídas en exclusiva á competencia municipal, que pola súa natureza son terreo aboado para que nel agromen a xestión conxunta e cooperación municipal.


A XESTIÓN DA AUGA, SEN FRONTEIRAS

A xestión da auga baséase nunha realidade territorial distinta das fronteiras administrativas, como son as cuncas hidrográficas.

O ciclo da auga non entende de límites municipais e o que sucede nun punto dun río ten importantes consecuencias augas abaixo noutros lugares.

En Galicia non temos os problemas de auga doutras zonas de España, pero si temos problemas de calidade que obrigan a que debamos sanear e depurar ben para permitir que se capte augas abaixo, ou simplemente, que se poida contar cun río en bo estado.

A realidade física na prestación dos servizos tamén vai, en ocasións máis alá da realidade administrativa, e obriga a cooperar.

En Galicia hai 12 grandes sistemas supramunicipais de abastecemento, 5 deles dan servizo a concellos da provincia de Pontevedra: Baixo Miño, Eiras-Vigo, Pontevedra, o Salnés e o do Barbanza, ao que se conectan os concellos de Valga, Pontecesures e Catoira. En total suman 31 dos 62 concellos da provincia.

Esta é unha realidade que non se pode obviar e o tempo, dunha maneira ou outra, obrigará á colaboración e cooperación entre os concellos que conforman estes sistemas.

A Xunta de Galicia leva investidos nestes sistemas de abastecemento máis de 130 millóns de euros, moitos deles procedentes de fondos europeos, cos que xa non poderemos contar no futuro.

A sostibilidade pasa, pois, inevitablemente por un aumento da eficiencia na prestación dos servizos cun axeitado mantemento das infraestruturas existentes.

Para poder comprender e mellorar a  xestión da auga, adquire gran importancia o marco lexislativo.

A ese respecto, a Lei de Augas de Galicia, impulsada polo Partido Popular e aprobada a finais do ano 2010, outórgalle á Administración Autonómica as ferramentas para xogar un papel facilitador e coordinador na prestación dos servizos do ciclo da auga.
Non se pode seguir como ata agora subvencionando na súa integridade os servizos de abastecemento e, sobre todo, de saneamento e depuración.

Agora, coa crise, aflora un problema da insuficiencia de tarifas, e non hai recursos suficientes para que o ciclo da auga sexa sostible.

Non é razoable que haxa concellos na provincia de Pontevedra onde o prezo medio do ciclo completo da auga sexa de 0,2 €/m3, e noutros se multiplique por cinco.

Ademais, o custo máis baixo adoita corresponderse cos concellos máis dispersos, onde os custos son maiores por habitante, o que desemboca en problemas para a xestión dos servizos e o mantemento das infraestruturas.

O reto de futuro é claro: deberanse prestar os servizos a uns niveis de calidade suficiente. Este é un dos apartados fundamentais da reforma da Lei de Bases de Réxime Local.

E hai dúas opcións, ou deseñar un novo modelo de prestación dos servizos do ciclo da auga, ou que sexa o tempo o que o impoña.

Nós, desde o Goberno galego, apostamos pola primeira, por ser proactivos na colaboración e na cooperación.

Este novo modelo de prestación dos servizos deberá ser traballado de xeito coordinado no Pacto Local da Auga, unha estratexia para unha prestación conxunta entre varias administracións, que a Xunta de Galicia vai desenvolver os vindeiros meses con concellos e deputacións a través da FEGAMP.

Xa se está a traballar en proxectos piloto desa natureza, como:

ü   O Consorcio da Auga do Louro que foi constituído recentemente, e será a primeira experiencia en Galicia de xestión do ciclo urbano completo da auga nun territorio que abrangue varios concellos e que será realidade ao longo de 2013.

ü     Por outro lado, o Consorcio para a depuración de Valdeorras, para a prestación do servizo de depuración nunha zona eminentemente rural. Unha experiencia innovadora, que conta coa colaboración da Deputación de Ourense, e que pode ser extrapolable a outras zonas de Galicia.

Debemos ser conscientes de que estamos no fin dos anos de construción das grandes infraestruturas hidráulicas de Galicia.

A partir de agora, e máis co fin da certeza dos fondos europeos, temos que ser responsables do construído, porque non vai a haber novas subvencións do Estado ou da Unión Europea como as que viñeron no pasado.

Agora somos responsables de deseñar a través da cooperación ese novo modelo de prestación de servizos do ciclo da auga, e non debemos deixar pasar a oportunidade de facelo.


ESTRATEXIA CONXUNTA PARA A XESTIÓN DO LIXO

O incremento dos servizos e a redución da capacidade financeira dos concellos afecta tamén á xestión integral e sostible dos residuos, que foi gañando peso nas últimas décadas polos cambios nos hábitos de consumo.

O reducido tamaño dos nosos concellos agrava as dificultades para asumir esta competencia, que pode chegar a custar o triplo nun concello menor de 5.000 habitantes que nun de máis de 100.000.

Ademais, a dispersión preséntase aquí tamén como un factor determinante, que encarece enormemente a recollida e xestión de residuos.

Debemos ter moi presente que este momento de dificultades non exime do cumprimento dos compromisos asumidos, como os obxectivos en materia de prevención e reciclaxe, establecidos pola normativa europea e estatal.

Por iso, estamos obrigados a facer máis con menos e, por iso, é o momento de buscar para a xestión do lixo novas solucións de cooperación, desde unha perspectiva flexible e aberta, co obxectivo final da eficiencia.

Desde o Goberno galego adoptamos esa filosofía no desenvolvemento do Plan de Xestións dos Residuos Urbanos de Galicia 2010-2020, na procura da súa efectiva aplicación seguindo a Directiva Marco europea, cun incremento da planificación territorial e o impulso de novos instrumentos para xestión sostible dos recursos.

E, tamén neste ámbito, cun apoio decidido ás entidades locais que constitúan pola súa propia vontade novos instrumentos de colaboración e xestión na procura dunha maior eficiencia ecolóxica e económica.

A Xunta de Galicia realizou o ano pasado un estudo en nove concellos rurais para avaliar as melloras que se derivarían das prestación conxunta do servizo de recollida de lixo.

O estudo pon de manifesto que a xestión compartida deste servizo, optimizando a dotación de colectores, as rutas e as frecuencias de recollida dos distintos tipos de residuos, permite reducir os custos, acadando un aforro para os concellos de entre un 15% e un 25%, en función das características propias de cada territorio.

Este aforro provén principalmente dunha maior eficiencia das rutas de recollida, unha optimización dos tempos do persoal de recollida e unha optimización dos medios de transporte cos que se conta.

Esa vontade de colaboración está a promovela e canalizala tamén a Deputación de Pontevedra, a través dun Plan de Xestión de Residuos, que se mostra como unha opción intelixente, que garantirá a mellor coordinación e o aproveitamento das vantaxes das economías de escala.

O servizo que propón a Deputación, coa colaboración da Xunta de Galicia, nace coa idea de unificar a calidade do servizo en todo o ámbito provincial. Para que isto sexa posible, é preciso eliminar prácticas como a subvención das taxas dos servizos de xestión de residuos.

A Xunta tamén vén colaborando cos concellos coa execución de obras como o selado e clausura de vertedoiros ou a construción de puntos limpos, como as que se van desenvolver proximamente en Mos e Nigrán.

Sabemos do impacto deste tipo de obras nas arcas municipais e, por iso, está previsto continuar coa ampliación da rede de infraestruturas naqueles concellos adheridos ao Plan provincial.


O PAPEL DAS DEPUTACIÓNS NA COOPERACIÓN

Neste tramo final da ponencia, paréceme xusto resaltar o papel que as deputacións, frecuentemente cuestionadas, realizan no eido da cooperación, con tarefas rara vez recoñecidas, pero esenciais para asegurar o acceso da poboación a servizos mínimos nos concellos de pequeno e mediano tamaño.

Un labor tradicional e de futuro que se veu desenvolvendo a través dos plans provinciais de cooperación municipal.

Certamente avogamos por unha redefinición do papel da deputacións, pero principalmente para potenciar o seu labor de asistencia e cooperación aos concellos, especialmente os de menor tamaño e menores recursos.


CONCLUSIÓNS

A experiencia demóstranos que, vencidas a reticencias iniciais, a cooperación móstrase como a mellor solución para garantir o presente e asegurar o futuro da prestación dos servizos públicos.

É preciso que entre todos asumamos este reto a todos os niveis e en todas as administracións onde teñamos capacidade de decisión e alí onde non a teñamos favorezamos a súa implantación, conscientes de que estamos na boa dirección para darlle resposta ás demandas da cidadanía, atender ás súas necesidades e lograr a maior eficacia, eficiencia e sostibilidade na prestación dos servizos básicos.

Tal e como dixen ao comezo, faise preciso que as administracións reformulemos as nosas pautas de actuación, buscando estruturas que propicien unha maior eficiencia con menores custos e que eviten duplicidades.

Hai que ter moi presente que unha maior eficiencia é garantía para máis e mellores servizos.

Ese é o camiño que debemos seguir desde o Partido Popular nas distintas administracións nas que teñamos responsabilidades. Un camiño no que se optimicen recursos sen perder nin autonomía nin a calidade do servizo.

Con ese obxectivo vimos de aprobar, desde o Goberno galego, un decreto dentro da Lei de Augas, que prima a asociación de concellos para prestar servizos, establecendo a prioridade para as actuacións promovidas por entidades locais supramunicipais, como mancomunidades ou consorcios, que se encarguen da xestión do ciclo da auga.

Un servizo básico, que ao igual que a xestión dos residuos eríxese como materia de cooperación intermunicipal case que obrigatoria, aínda que non son os únicos eidos de actuación, pero si, ao meu parecer estes son inescusables.

Debemos enterrar para sempre o “somos galegos e non nos entendemos”.

Poida que haxa quen non nos entenda, como di o noso himno, pero entre nós sempre nos entenderemos.

E se podemos entendernos temos que esforzarnos por traballar xuntos, por construír un futuro xuntos, por facer unha Galicia cada paso máis forte, máis solidaria e máis sustentable.

Entre todos, polo camiño da cooperación, seguro que o faremos posible.
(R.)