INTERFISH presentará a tintorera á metade da poboación española que non a coñece
• A Interprofesional da Pesca desvela en Conxemar o estudo de mercado sobre unha especie de enorme potencialidade que protagonizará unha intensa campaña de promoción por toda España.
• Os consumidores destacan da tintorera a sustentabilidade, a versatilidade, a súa condición de alimento saudable e o seu sabor, que puido ser apreciado polos asistentes grazas ás elaboracións do cociñeiro Miguel Mosteiro.
Mar Bermúdez / Vigo
Unha de cada dúas persoas en España non sabe que é unha tintorera. Informar para chegar e convencer a ese 50% de potenciais clientes e facilitar a compra ao 100% é o reto que se marca INTERFISH-España a curto prazo tras analizar o profundo estudo de mercado do que deu conta no marco da feira Conxemar, que se está celebrando no recinto feiral de Vigo esta semana. O amplo descoñecemento da especie é, á vez, un primeiro gran obstáculo pero, tamén, unha gran mostra do potencial de crecemento dunha especie que, ademais, cobre moitas das esixencias do consumidor moderno: sustentabilidade, preferencia polo produto de proximidade, prioridade aos alimentos saudables e facilidade e versatilidade para a súa elaboración.
De todas estas virtudes deu conta, en nome de INTERFISH-España, o seu presidente, Juan Carlos Martín Fragueiro. Pero os presentes tiveron a oportunidade de comprobalo en primeira persoa grazas ao recoñecido cociñeiro galego Miguel Mosteiro, que presentou distintas elaboracións orixinais con tintorera: en empanada, con fabas de Lourenzá, en adobo andaluz con caldo de cebolas e crujiente de pan de broa e tacos en tempura con pico de galo e maionesa de chipotle, entre outras. Delicias que confirmaron as potencialidades da especie remarcadas no estudo de mercado.
A marxe de crecemento e, por tanto, de negocio é amplísimo. Apenas un 19% da poboación admite consumir tintorera pero os que si o fixeron destacan dela o seu sabor (60%), a súa condición saudable (51%) e a súa facilidade para comer (45%). Non en balde, trátase dunha especie sen espiñas, cuxa presentación preferida é a de filetes (83%) e que, dentro da súa versatilidade, se amolda perfectamente á preparación á prancha (58%). Por iso é polo que responda o ritmo de vida actual e ás necesidades dun consumidor tipo de entre 30 e 40 anos e que, a pesar da escaseza de tempo, aposta por un peixe fresco.
Ata a data, os datos demostran que a tintorera consómese, en maior medida, en casa (70%). Unha mostra máis de que convence no día a día. Desde esa base, o sector é consciente de que fai falta un esforzo de autoconvencimiento do potencial da especie e de mellora da súa distribución. Para que o consumidor sitúeo entre os peixes máis demandados ten que coñecelo e telo a man, xa que un 63% dos enquisados no estudo de mercado poñen como principal razón do seu escaso consumo a dificultade para atopalo.
O esforzo, pois, de INTERFISH-España centrarase en campañas de promoción e distribución por toda a xeografía española. Tanto nas zonas onde é máis coñecida a tintorera, entras as que se atopan as dúas provincias atlánticas galegas ou Cádiz, como nas que aínda non saben das súas virtudes, como o Levante, as dúas Castillas, Aragón ou todo o Cantábrico. Desde o sabor, a sustentabilidade e a saúde, a tintorera ten moito territorio e moitos padais que conquistar.
De como avance este proxecto darase conta no congreso da interprofesional pesqueira do próximo ano, que levará a cabo en Vigo tras o éxito do realizado este 2022. Nesta ocasión, a idea sobre a que virará será a sustentabilidade, que pasou de ser unha calidade da pesca a unha prioridade.
Máis sobre INTERFISH-España
INTERFISH-España é a única interprofesional pesqueira que opera no territorio español e agrupa os intereses de varias organizacións. A parte produtora represéntana ORPAGU (Organización de Palangreiros Guardeses), OPROMAR (Organización de Produtores de Pesca do Porto e Ría de Marín) e OPP Burela (Organización de Produtores Porto de Burela); mentres que na parte da industria e a comercialización figura CONXEMAR (Asociación Española de Almacenistas, Transformadores, Importadores e Exportadores de Produtos da Pesca e Acuicultura).
INTERFISH constituíuse pola necesidade de representar de maneira coordinada a toda a cadea de valor dos produtos pesqueiros -sector extractivo, transformador e comercializador- ante as autoridades españolas, autonómicas e da UE e co obxectivo de integrar a produción e trasformación das especies recoñecidas no seu obxecto estatutario para facilitar a súa competitividade e crear sinerxias que permitan superar os desafíos actuais. Entre estas, destaca a promoción da saúde mediante o consumo de produtos pesqueiros.
Ningún comentario:
Publicar un comentario