O Premio dos Clubs de Lectura 2020 da Consellería de Educación é para a autora Andrea Maceiras
Foi a autora máis lida neste grupos durante o curso 2018/2019, conforme ás bases do premio
Andrea Maceiras
Foto de Érica Esmorís
Infogauda / Galicia
Coincidindo co Día Mundial do Libro, a
Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional acaba de
publicar a concesión do Premio dos Clubs de Lectura 2020 a Andrea
Maceiras (A Coruña, 1987) por ser a autora máis lida no pasado curso 2018/2019 nestes
grupos. A relación de autores máis lidos pode consultarse na seguinte
ligazón: https://www.edu.xunta.gal/biblioteca/blog/?q=node/1305.
O
obxectivo do galardón, creado no ano 2015, é recoñecer o labor das
autoras e dos autores galegos que facilitan cos seus libros a función do
profesorado como mediadores de lectura e que concitan o interese das
lectoras e dos lectores que participan nos clubs de lectura. Nas
anteriores edicións recibiron o galardón Agustín Fernández Paz (2015),
Ledicia Costas (2016), Miguelanxo Prado (2017), Carlos Negro (2018) e
María Reimóndez (2019). O premio só pode recibirse unha vez, co fin de
ampliar o recoñecemento ao maior número de creadores posible, sempre en
función das lecturas realizadas polos clubs no ano precedente.
Nada
na Coruña en 1987, Andrea Maceiras é licenciada en Filoloxía Galega e
Hispánica. Compaxina o seu labor como escritora coa docencia en
Secundaria. É autora das novelas Proxecto Bolboreta (2007, obra
gañadora do I Certame de Micronovela do Concello de Soutomaior), Violeta
Tamurana (2010, 4º Premio Meiga Moira e finalista do Premio da Edición
2010 e do Premio Frei Martín Sarmiento 2011), O segredo do lagarto arnal
(2012), Nubes de evolución (2013, finalista do Premio Fundación Nova
Caixa Galicia 2011 e gañadora do Premio Fervenzas Literarias, 2014),
Miña querida Sherezade (2014), Volverás, golfiño (2014, finalista do
Premio Merlín, 2013), Europa Express (2015, Premio Jules Verne de
Literatura Xuvenil), O que sei do silencio (2018, finalista do Premio
Raíña Lupa) e Conta nove estrelas (2019, Premio Lazarillo 2018).
Espazos de convivencia e educación cidadá
Os
clubs de lectura son grupos de dinamización a prol da lectura nas
comunidades educativas das que forman parte, espazos de convivencia e de
educación cidadá que contribúen á adquisición de competencias clave,
especialmente as do ámbito da comunicación e da información, así como á
incorporación á lectura dixital e ao uso das novas tecnoloxías da
comunicación e da información.
Anualmente a Consellería de
Educación publica unha convocatoria para contribuír a financiar estes
grupos. Ao abeiro dela, neste curso 2019/2020 funcionan clubs de
lectura, co apoio da consellería, en 247 centros de ensino secundario e
postobrigatorio. Unha boa parte destes clubs (o 87% do total) acolle
varios grupos de lectura, dependendo do nivel de estudos, os intereses
dos lectores ou as temáticas de lectura. Cómpre salientar que as
reunións dos grupos de lectura realízanse fóra dos horarios lectivos
(tempos de lecer ou horario extraescolar). Neste curso participan
directamente desta iniciativa algo máis de 13.000 lectores e lectoras,
entre profesorado, alumnado e familias. De feito, un 44% destes clubs
integran un grupo de lectura de adultos, do que forman parte
profesorado, persoal non docente e nais/pais da comunidade educativa;
mesmo existen grupos mixtos nos que participan lectores adultos xunto
cos mozos e mozas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario