20 de maio de 2019

MADRID



MILLADOIRO, EMILIO CAO, LUAR NA LUBRE OU OS  CHIFFTAINS, SOARON NA CASA DE GALICIA PARA CELEBRAR O DÍA DÁS LETRAS NAS AUDICIÓNS DE FERNANDO MOLPECERES     

O mestre gaiteiro explicou que “Non é igual música celta que a música dos celtas”, e ofreceu unha coidada selección de pezas de destacados grupos



Na mesa, de esquerda a dereita, o ponente Fernando Molpeceres, o delegado da Xunta en Madrid José Ramón Ónega e o coordinador de Actividades Ramón Jiménez
Fotos: Casa de Galicia

Infogauda / Madrid

  Emilio Cao, Luar na Lubre, Milladoiro, Os Chieftains, Gwendal ou  Lunasa soaron esta tarde na Delegación da Xunta en Madrid/Casa de Galicia para celebrar o Día das Letras, na conferencia “Audicións de música celta. A etiqueta das músicas atlánticas”, a cargo de Fernando Molpeceres, mestre  gaiteiro da Real Banda da Deputación de Ourense e profesor de gaita desde 2005 na Banda  Lume de  Biqueira. O acto, que estivo presidido polo delegado da Xunta en Madrid e director da Casa de Galicia, José Ramón Ónega, realizouse en colaboración coa Asociación de Música e Investigación  Albedro e a banda Lume de Biqueira, cuxo presidente Ángel Hernando tamén estivo presente. Molpeceres preparou unha selección de músicas que incluíu grupos e músicos de distintos lugares de Galicia, Irlanda, pasando por Estados Unidos, Escocia ou Bretaña.


 “Onde morren as palabras, nace a música”, dixo Ónega citando a Shakespeare para dar a benvida ao relator e engadiu tamén que “a música é o eco do mundo invisible”, como xa adiantou  Mazzini.


 Para o coordinador de Actividades da Casa, Ramón Jiménez, encargado de realizar a presentación, lembrou que o Día das Letras Galegas celébrase o 17 de maio, para conmemorar que nesa data de 1863 publicouse, en Vigo, o primeiro exemplar de “Cantares  gallegos”, de Rosalía, que marcaría o inicio do “Rexurdimento” ou renacemento cultural do galego. A celebración foi  instituida pola Real Academia  Galega un século máis tarde, en 1963 para homenaxear a aquelas persoas que destacasen pola súa creación literaria ou o defensa do idioma. Este ano está dedicado ao historiador, xeógrafo, etnógrafo,  bibliófilo... Antonio Fraguas Fraguas que foi director do Museo do Pobo  Galego así como un dos fundadores da sociedade dá Lingua e membro das Irmandades da Fala e do Seminario de  Estudos Galegos.


 Jiménez destacou de Fernando  Molpeceres, que aprendeu guitarra flamenca cos mestres Rafael Nogueras e Andrés Baptista; que se formou como Mestre  Gaiteiro na Real Banda da Deputación de Ourense. É, así mesmo, colaborador habitual do Anuario dá Gaita. Realizou conferencias por toda España, incluíndo a  Escola de Gaitas dá  Deputación de Ourense ou o prestixioso conservatorio  Mayeusis de Vigo, relacionados co mundo da gaita: historia, gaitas do mundo, iconografía, xéneros tradicionais da música galega, música celta...



Máis de medio centenar de persoas acudiron á Casa de galicia para celebrar o Día das Letras Galegas escoitando música celta

 Pola súa banda o orador, Fernando  Molpeceres, tras os agradecementos, nun día tan sinalado, comentou o seu desexo de “chamar a este tipo de encontros charlas didácticas pois, ademais de menos  pretencioso, define perfectamente o seu obxectivo”. Estas presentacións creounas inicialmente para os seus alumnos pero sacounas das aulas ao ver a excelente acollida que tiñan fóra delas.



Música celta, etiqueta comercial

Molpeceres empezou explicando o concepto de “Música Celta”, e o que debemos entender como tal, que definiu como “Unha etiqueta comercial, unha estratexia de márketing, baixo a que, as grandes discográficas, agruparon a música folk dos chamados países celtas (Irlanda, Escocia,  Cornualles, Isla de  Man, Gales,  Cape  Breton, Bretaña, a Iberia Celta -Galicia, Asturias, Norte de Portugal- e outros territorios de ultramar) desde os anos 60 do pasado século ata a actualidade”, e contrastouno coas investigacións recentes sobre a música dos antigos celtas. “Non é igual a música celta que a música dos celtas”, aclarou.


 Para entender como se produciu o nacemento dese termo falou sobre o fenómeno chamado revival do folk dos anos 60 que se produciu en catro lugares estratéxicos: Estados Unidos, Gran Bretaña, Irlanda e Galicia. Respecto a Galicia describiu a situación social nos 60/70, a influencia da Sección Feminina da Falanxe durante os anos da ditadura e como naqueles primeiros anos da democracia houbo músicos que: “nadando contra corrente, polo efecto rexeito que había na mocidade respecto ao folclore pola súa apropiación por parte da ditadura, e inspirándose no exterior, buscaron novos modos de interpretar e de levar a música tradicional a novos auditorios”. 


 Molpeceres ofreceu a súa persoal selección de preto dunha vintena de audicións de Música Celta, con pezas de grupos senlleiros daqueles momentos como os citados Luar na Lubre, Milladoiro, Emilio Cao, Os Chieftains,  Gwendal ou  Lunasa. “A selección podería ser outra, pero creo que todos os temas e grupos seleccionados, máis aló do meu gusto persoal, fórono por motivos que calidade e relevancia”.


 Esta era a terceira “charla didáctica” que ofrece Molpeceres na Delegación da Xunta en Madrid, e dado que segue investigando e actualmente atópase preparando “un novo traballo sobre iconografía  gaiteiril”, case sen dúbida, que haberá máis.

Ningún comentario:

Publicar un comentario