MILLADOIRO, EMILIO CAO, LUAR NA LUBRE OU OS CHIFFTAINS, SOARON NA CASA DE GALICIA PARA CELEBRAR O DÍA DÁS LETRAS NAS AUDICIÓNS DE FERNANDO MOLPECERES
O mestre gaiteiro explicou que “Non é igual música celta que a música dos celtas”, e ofreceu unha coidada selección de pezas de destacados grupos
Na mesa, de esquerda a dereita, o ponente Fernando Molpeceres, o delegado da Xunta en Madrid José Ramón Ónega e o coordinador de Actividades Ramón Jiménez
Fotos: Casa de Galicia
Infogauda / Madrid
Emilio Cao, Luar na Lubre, Milladoiro, Os Chieftains, Gwendal ou
Lunasa soaron esta tarde na Delegación da Xunta en Madrid/Casa de
Galicia para celebrar o Día das Letras, na conferencia “Audicións de
música celta. A etiqueta das músicas atlánticas”, a cargo de Fernando Molpeceres, mestre gaiteiro da Real Banda da Deputación de
Ourense e profesor de gaita desde 2005 na Banda
Lume de Biqueira. O acto, que
estivo presidido polo delegado da Xunta en Madrid e director da Casa de
Galicia, José Ramón Ónega, realizouse en colaboración coa Asociación de Música
e Investigación Albedro e a banda Lume
de Biqueira, cuxo presidente Ángel Hernando tamén estivo presente. Molpeceres
preparou unha selección de músicas que incluíu grupos e músicos de distintos
lugares de Galicia, Irlanda, pasando por Estados Unidos, Escocia ou Bretaña.
“Onde morren as palabras,
nace a música”, dixo Ónega citando a Shakespeare para dar a benvida ao relator
e engadiu tamén que “a música é o eco do mundo invisible”, como xa
adiantou Mazzini.
Para o coordinador de
Actividades da Casa, Ramón Jiménez, encargado de realizar a presentación,
lembrou que o Día das Letras Galegas celébrase o 17 de maio, para
conmemorar que nesa data de 1863 publicouse, en Vigo, o primeiro exemplar de
“Cantares gallegos”, de Rosalía, que
marcaría o inicio do “Rexurdimento” ou renacemento cultural do galego. A
celebración foi instituida pola Real
Academia Galega un século máis tarde, en
1963 para homenaxear a aquelas persoas que destacasen pola súa creación
literaria ou o defensa do idioma. Este ano está dedicado ao historiador,
xeógrafo, etnógrafo, bibliófilo...
Antonio Fraguas Fraguas que foi director do Museo do Pobo Galego así como un dos fundadores da
sociedade dá Lingua e membro das Irmandades da Fala e do Seminario de Estudos Galegos.
Jiménez destacou de
Fernando Molpeceres, que aprendeu
guitarra flamenca cos mestres Rafael Nogueras e Andrés Baptista; que se formou
como Mestre Gaiteiro na Real Banda da
Deputación de Ourense. É, así mesmo, colaborador habitual do Anuario dá Gaita.
Realizou conferencias por toda España, incluíndo a Escola de Gaitas dá Deputación de Ourense ou o prestixioso
conservatorio Mayeusis de Vigo,
relacionados co mundo da gaita: historia, gaitas do mundo, iconografía, xéneros
tradicionais da música galega, música celta...
Máis de medio centenar de persoas acudiron á Casa de galicia para celebrar o Día das Letras Galegas escoitando música celta
Pola súa banda o orador,
Fernando Molpeceres, tras os
agradecementos, nun día tan sinalado, comentou o seu desexo de “chamar a este
tipo de encontros charlas didácticas pois, ademais de menos pretencioso, define perfectamente o seu
obxectivo”. Estas presentacións creounas inicialmente para os seus alumnos pero
sacounas das aulas ao ver a excelente acollida que tiñan fóra delas.
Música celta, etiqueta
comercial
Molpeceres empezou explicando
o concepto de “Música Celta”, e o que debemos entender como tal, que definiu
como “Unha etiqueta comercial, unha estratexia de márketing, baixo a que, as
grandes discográficas, agruparon a música folk dos chamados países celtas
(Irlanda, Escocia, Cornualles, Isla
de Man, Gales, Cape
Breton, Bretaña, a Iberia Celta -Galicia, Asturias, Norte de Portugal- e
outros territorios de ultramar) desde os anos 60 do pasado século ata a
actualidade”, e contrastouno coas investigacións recentes sobre a música dos
antigos celtas. “Non é igual a música celta que a música dos celtas”, aclarou.
Para entender como se
produciu o nacemento dese termo falou sobre o fenómeno chamado revival
do folk dos anos 60 que se produciu en catro lugares estratéxicos: Estados
Unidos, Gran Bretaña, Irlanda e Galicia. Respecto a Galicia describiu a
situación social nos 60/70, a influencia da Sección Feminina da Falanxe durante
os anos da ditadura e como naqueles primeiros anos da democracia houbo músicos
que: “nadando contra corrente, polo efecto rexeito que había na mocidade
respecto ao folclore pola súa apropiación por parte da ditadura, e inspirándose
no exterior, buscaron novos modos de interpretar e de levar a música
tradicional a novos auditorios”.
Molpeceres ofreceu a súa
persoal selección de preto dunha vintena de audicións de Música Celta, con
pezas de grupos senlleiros daqueles momentos como os citados Luar na Lubre,
Milladoiro, Emilio Cao, Os Chieftains, Gwendal
ou Lunasa. “A selección podería ser
outra, pero creo que todos os temas e grupos seleccionados, máis aló do meu
gusto persoal, fórono por motivos que calidade e relevancia”.
Esta era a terceira “charla
didáctica” que ofrece Molpeceres na
Delegación da Xunta en Madrid, e dado que segue investigando e actualmente
atópase preparando “un novo traballo sobre iconografía gaiteiril”, case sen dúbida, que haberá máis.
Ningún comentario:
Publicar un comentario