Castelo de Lindoso, mais pormenores
JOSÉ BUIZA BADÁS
Na observaçom detalhada dos elementos compositivos deste forte encontramos umha aparelhagem vária onde destacam diferentes feituras e tamanhos da pedra, quer em silharia, quer em alvenaria. Lenços, entrepanhos, som formados por silhar de folha, de revestimento, em fiadas, em empilhamento também. As engras e cunhais aparecem regularizados e, no entanto, essa alvenaria miuda e irregular fai presença na estrutura murária toda, designadamente a pertencente ao séculoXVII. Por exemplo, o revelim de entrada constitui umha oda à umha mais que previsível “obra a contracorrente”, com algumhas disposiçons regulares, mas com assentamentos mais próprios do cascalho. Se bem encontramos esse pre-cálculo no rasgo da porta lateralizada e na disposiçom de escada de 6 degraus.
A porta principal está flanqueada por talude e tem reentrância, com arco de meio ponto e matacán-ladroeira de duas mísulas, com rebaixos nos lados para as correntes dumha porta levadiça.
O passeio de ronda inferior está encostado a toda a volta e às vezes regista um pavimento de pedras seriadas e em tizóm sobressaintes. Nom há paradós delimitativo e o parapeito tem inclinaçom. Este camino ofrece ao visitante pormenores interesantes a destacar: Alguns bastions som parcialmente esvaziados em perfil, nom sendo preenchidos. Isoladas, recolhemos com a instantánea mísulas de navio a pontuar cantos nos muros medievais em número de 2 e 3. Eram antigos matacans que desaparecerom. De facto, num canto em ângulo recto som dignos de nota canzorros em esviagem. Um outro balcóm amatacanado, desta vez inteiro e de notável alçado, testemunha modelos construtivos no lado Este do Castelo.
No caminho de ronda medieval registamos estreitos corredores quenos conduzem quer à guarita em alto encastrada, quer aos contrafortes quadrangulares e altos a guarnicionarem a porta em baixo.
E falando de guaritas, comentar a sua semelhança com as do Castelo de Sta. Cruz da Guarda. Guaritas de silharia nos corpos cilíndricos; guaritas que nom tenhem lámpada basal e cujos cupulins, separados por colarinhos, formam-no quer pedra acascalhada, quer silharia escolhida e ordenada de molde curvo e com remates bem trabalhados.Som ademais, barbizans de encastramento, de encaixe.
Ningún comentario:
Publicar un comentario