O Museo de Pontevedra acolle a exposición do "fotógrafo galego máis internacional": 'José Suárez 1902-1974'
Os comisarios Xosé Luis Suárez-Canal e Manuel Sendón destacaron que o Museo sempre foi o lugar no que pensaron pechar a itinerancia da colección polo mundo, que comezou en 2015
O director do Museo de Pontevedra e os comisarios da exposición, na inauguración da mostra ‘José Suárez 1902-1974' - Fotos: D.PO.
Infogauda / Pontevedra
"José Suárez foi o fotógrafo galego máis internacional, non só pola
relevancia da súa obra, senón por unha vida nómade marcada polo exilio e
que quedou reflectida nas súas imaxes". Con estas palabras o director
do Museo de Pontevedra, Xosé Manuel Rey, abriu hoxe a mostra ‘José Suárez 1902-1974' que se poderá visitar no Edificio Castelao ata o vindeiro 18 de abril.
A colección chega a Pontevedra, segundo explicou o director do Museo,
despois de varios aprazamentos "pola complicada situación que vivimos",
xa que estaba prevista para maio do pasado 2020 e se viu adiada polos
peches temporais das instalacións museísticas con motivo da pandemia.
"En todo caso, aquí está xa José Suárez e a súa extraordinaria obra.
Agardemos que a gocedes tanto coma nós", resaltou Rey.
O comisario da mostra Xosé Luis Suárez-Canal indicou que a exposición de Suárez no Museo de Pontevedra
ten "un significado particular" e que, de feito, cando en 2015 se
iniciou a itinerancia polos países nos que viviu e traballou o fotógrafo
"había a idea clara de que rematase no Museo". O motivo non foi outro
que o Museo foi o único sitio no que José Suárez quixo depositar parte
da súa obra, 150 fotos en formato 6x6, unha colección importante e
extraordinaria da que nalgúns casos non existen nin negativos.
A
exposición percorre toda a traxectoria profesional do autor a través da
exhibición dunha selección de 150 fotografías, máis un número
importante de cartas, documentos libros, audiovisuais e catálogos que
axudan a dar unha visión de conxunto da súa biografía profesional. Está
dividida en tres partes, seguindo o percorrer da vida do fotógrafo, e
todas as pezas teñen o formato 30x40 como no seu momento dispoñía
Suárez, grazas a copias de autor, copias de época e copias actuais
tomadas a partires de negativos.
Unha primeira sección da mostra
fala de ‘Os anos 30: Por terras de Salamanca e Mariñeiros', outra do
‘Exilio. 1936: Neve na Cordilleira, América del Sur, Xapón e Retratos', e
a terceira e última do ‘Retorno. 1959: La Mancha, Touros, Mediterráneo,
Inglaterra e Galicia Anos 60'.
Suárez-Canal destacou de José
Suárez o uso da linguaxe fotográfica tomada das vangardas, afastada do
costumismo, a súa relación co cine e a súa relación coa intelectualidade
galega do exilio, as súas viaxes a Punta del Este e a Xapón ou o seu
regreso a España "nun momento equivocado" co franquismo aínda presente
para "ver viva á súa nai", deixando de lado o recoñecemento que tiña no
exilio na Arxentina.
Pola súa banda, o outro comisario, Manuel
Sendón, salientou a fotografía de José Suárez como "totalmente distinta á
dos fotógrafos históricos en Galicia", fuxindo tanto das fotografías de
encarga como das que se presentaban a premios "e facendo uso dela como
ferramenta de expresión para abordar os temas que lle parecían
interesantes".
"Hai traballos que teñen unha
dimensión extraordinaria, como ‘Mariñeiros', que transcende o marco
galego. No Estado Español é difícil atopar un traballo desa
intensidade", indica Sendón, para destacar tamén a visión
cinematográfica de Suárez, o uso das vangardas, o seu carácter humanista
con posicionamentos incluso panfletarios e, en xeral, a calidade
excepcional da obra.