UXÍO BENÍTEZ: “A FRONTEIRA DO MIÑO SOPORTA A METADE DE TODOS OS MOVEMENTOS DE COCHES ENTRE ESPAÑA E PORTUGAL: É PRECISO MELLORAR A MOBILIDADE CON FEITOS”
O deputado de Cooperación Transfronteiriza asegura que as xornadas da Deputación sobre Mobilidade Transfronteiriza deste venres en Tui afondarán sobre a necesidade de que o tren entre Vigo-Oporto funcione como un “metro eurorrexional”
O nacionalista sinala que é preciso que os gobernos debatan sobre as fórmulas para resarcir as limitacións da fronteira
Uxío Benítez Fernández, deputado de Cooperación Transfronteiriza da Deputación de Pontevedra
Foto: D.P.
Infogauda / Pontevedra
O deputado de Cooperación Transfronteiriza da
Deputación de Pontevedra, Uxío Benítez Fernández, fixo hoxe un chamamento para mellorar a mobilidade
entre a provincia de Pontevedra e o Alto Miño portugués “con feitos”. Segundo
subliñou, a fronteira do Miño soporta case a metade(o
47%) dos fluxos de vehículos lixeiros rexistrados entre Portugal e España,
sendo a fronteira de Valença-Tui o punto
fronteirizo con maior intensidade media diaria de tráfico de pasaxeiros ao
nivel estatal, con valores claramente superiores aos rexistrados na fronteira
do Algarve. “As fronteiras sempre presentaron problemas de mobilidade. Os
gobernos deben abordar como resarcir esas limitacións da fronteira. Queda moito
por facer, sobre todo na raia do Miño”, subliñou.
Benítez destacou que “Galicia é hoxe o principal cliente portugués en España, o que supón cada vez máis un fenómeno de integración transfronteiriza na Península
Ibérica”, indicou, para engadir que “se fose un país autónomo, Galicia sería o
oitavo maior destino de exportación de Portugal, con valores de exportacións
máis altos que os rexistrados a Italia ou á Bélxica e preto de tres veces
superiores aos destinados ao Brasil”. Así mesmo, fixo referencia tamén aos
importantes fluxos turísticos entre o sur de Galicia e Portugal, sendo as
durmidas de viaxeiros de ambas parten unha importante porcentaxe nos
establecementos hoteleiros galegos e portugueses, así como a afluencia da
veciñanza aos diferentes aeroportos da Eurorrexión.
Por este motivo, Benítez destacou a importancia da celebración
este venres das Xornadas sobre Cooperación Transfronteiriza que a Deputación de
Pontevedra, da man da USC, vai celebrar en Tui (Edificio Área Panorámica).
Nelas estarán presentes representantes internacionais de diferentes
organizacións, que aportarán a súa visión e experiencia sobre os traballos de
mobilidade postos en marcha en diferentes rexións e territorios europeos e
españois e que servirán de exemplo para o futuro da nova Agrupación Europea de
Cooperación Territorial Río Miño, a piques de nacer. “A raia galego-portuguesa preséntase
como un campo de estudo privilexiado das relacións transfronteirizas. Cómpre
afondar na reflexión sobre as posibilidades de reforzar a mobilidade
transfronteiriza en todos os eidos e acadar un know-how que contribúa a posta en marcha a corto prazo de
iniciativas que acerquen as sociedades da raia entre o Sur de Galiza e o Norte
de Portugal”, asegurou.
Metro
eurorrexional
En todo caso, segundo explica
Benítez, a verdadeira aposta pola mobilidade sustentable a nivel de Eurorrexión
Galiza-Norte de Portugal debe ser o ferrocarril, xa que a súa execución con
altas prestacións entre Porto e Vigo –onde enlazará co AVE Atlántico galego-,
constituirá un grande elemento vertebrador. “Este novo transporte ferroviario
actuará como un ‘metro eurorrexional’, permitindo a mobilidade inter-cidades en
función dos diferentes motivos de desprazamentos. Terá efectos nos mercados
laborais, na mobilidade dos recursos humanos, na actividade empresarial e sen
dúbida no sector turístico, e reforzará a cohesión económica, social e cultural”,
salientou.
Benítez lembra que non foi
até finais dos anos 1980 cando se comezou a producir algún tipo de reflexión
sobre as políticas de transporte e as infraestruturas a nivel global da
Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal. Até entón, o que se producira fora unha
resposta individualizada e separada a un e outro lado do Miño. A finalización
da autoestrada entre Ferrol e Lisboa (mediante a terminación da AP-9 galega e a
A-3 portuguesa) marcou un fito histórico que permitiu a vertebración da franxa
litoral da Eurorrexión, o seu espazo máis dinámico. “Unha vez terminada esta
auténtica ‘espiña dorsal’, cómpre seguir avanzando na vertebración tanto
exterior como interior da Eurorrexión, non só nas infraestruturas de transporte
terrestres, senón tamén no que se refire
ás infraestruturas aéreas e marítimas. Queda moito por facer”, insistiu o
deputado.
Neste sentido, Benítez
destacou o traballo que está a realizar a Deputación de Pontevedra que, xunto
coa CIM Alto Miño, vén de crear unha Agrupación Europea de Cooperación
Territorial (AECT) que está pendente de aprobación definitiva. Este novo ente
de cooperación entre as dúas partes da raia do Miño vén de presentar varios
proxectos que optan aos fondos da Unión Europea coa finalidade de desenvolver o
territorio transfronteirizo do Miño, tanto a nivel
económico como social e cultural.
Relatores
Os relatores que estarán
presentes este venres en Tui e que aportarán información básica para o
desenvolvemento da AECT Río Miño,
falarán da mobilidade e a cohesión transfronteirizas a través da visión
das institucións europeas. Serán o
experto da Comisión Europea sobre cooperación territorial e AECT, Dirk Peters, e
o secretario xeral da Asociación de Rexións Fronteirizas de Europa (ARFE), Martín
Guillermo.
Haberá tamén un espazo para
falar de diferentes experiencias de mobilidadede
éxito, que serán expostas por Frédéric Duvinage, director do
Eurodistrito Trinacional de Basilea; Gorka Ugalde, director adxunto do Euskotren;
JoaquínPalacín, director xeral de Ordenación do Territorio do Gobierno de
Aragón; e Benjamín Cubillo, subdirector de Transporte público e mobilidade da
Generalitat de Catalunya.
Tamén haberá un detabe,
moderado polo deputado provincial de Mobilidade e Cooperación Transfronteiriza
Uxío Benítez, sobre a mobilidade transfronteiriza como factor de
desenvolvemento. Neste apartado todos os relatores pertencerán tanto a Galiza
como ao Norte de Portugal: Júlio
Pereira, secretario executivo da Comunidade Intermunicipal do Alto Minho; Xosé
Carlos Fernández, enxeñeiro técnico de Obras Públicas, responsable da web 'O
Camiño de Ferro en Galicia'; e Miguel Pazos Otón, profesor da USC e
investigador en mobilidade e transportes sostibles.
Ningún comentario:
Publicar un comentario