6 de xuño de 2021

PESCA

“Balueiro Segundo”, primeiro pesqueiro do mundo en navegar con tecnoloxía de propulsión asistida por vento   

 • O palangreiro de Orpagu xa ten instalada a vela ríxida e nos próximos días emprenderá en augas de Panamá esa primeira travesía que fará historia. 

 • A vela de 12 metros de altura, froito da colaboración de  Orpagu e a empresa  bound4 blue, xurdiu dun proxecto de innovación que propiciou en 2018 a  Fishing  Accelerator. 

 • A aposta por conseguir unha maior eficiencia enerxética, potenciando a utilización do vento para reducir o uso de combustible e as emisións contaminantes, marcou a alianza da organización guardesa coa empresa de enxeñería española.  


O palangreiro “Balueiro Segundo” xa loce súa vela ríxida


Mar Bermúdez / A Guarda

 A Organización de Palangreiros de A Guarda, a máis importante do sector en Europa, volveu a marcar a diferenza grazas a unha aposta sen precedentes pola innovación, o coidado ao medio ambiente e a sustentabilidade. 

 A vela ríxida que loce agora maxestosa no “Balueiro Segundo”, estes días en augas de Panamá, é o froito dun traballo de tres anos. Un proxecto pioneiro a nivel mundial que foi liderado por  Orpagu e  bound4 blue, e no que tamén participaron outras compañías como a viguesa de enxeñería naval Insenaval ou a empresa norueguesa Kyma, líder en monitoraxe da eficiencia de buques mercantes que será a responsable de monitorar e validar o aforro de combustible e emisións durante os próximos meses de probas no Océano Pacífico. 

 A vela ríxida do “Balueiro Segundo” experimentou algunhas modificacións tras un primeiro prototipo máis alto e flexible, pero menos adecuado para un palangreiro. Agora ten 12 metros de altura e dispón dun sistema de control autónomo, polo que non require de tripulación adicional para manexala.

 

Transporte da vela ríxida do “Balueiro Segundo”
Un momento do proceso de ensablaxe da vela ríxida

 Todo o proceso de ensamblaxe da vela no pesqueiro foi gravado ata o máis mínimo detalle, conscientes todos os protagonistas do fito que supón esta iniciativa. Un operativo que comezou hai case un mes co traslado por mar da vela ríxida que saíu de Vigo e percorreu 4.200 millas náuticas para chegar ao seu destino: o barco de Orpagu no Pacífico. 

 Realizadas xa as últimas probas de control e superada tamén con éxito a de estabilidade, os palangreiros guardeses confían en que a primeira travesía sexa esta mesma fin de semana ou a principios da que vén.  Unha viaxe que converterá ao “Balueiro Segundo” no primeiro pesqueiro do mundo en levar unha tecnoloxía de propulsión auxiliar asistida polo vento e, á súa vez, o primeiro barco en ter instalado o  eSAIL™, de  bound4 blue. Un sistema propio da empresa cántabra que utiliza o vento para  propulsar o buque, reducindo desta forma o consumo de combustible e, por tanto, a pegada de carbono, é dicir, as emisións contaminantes liberadas ao medio ambiente.  Precisamente, a norueguesa Kyma encargarase de validar o aforro de combustible, que todo apunta a que estará en torno ao 30%. 


O sistema  eSAIL™ xa instalado no “Balueiro Segundo” 

 Aínda que novo, o sistema  eSAIL™ conta con todas as garantías de seguridade e fiabilidade que lle outorgan a aprobación por parte de Bureau  Veritas e a Dirección Xeral da Mariña Mercante española. Trátase dunha tecnoloxía lixeira, compacta e con baixos custos de mantemento que pode instalarse tanto en barcos existentes como de nova construción. 

 Para a Organización de Palangreiros Guardeses, esta nova singradura que emprende da man de “Balueiro Segundo” está totalmente en liña co que leva defendendo desde hai moitos anos: sustentabilidade e coidado da contorna, reducindo o impacto da actividade que realizan no mar. O  camiño non estivo exento de dificultade pero, desde  Orpagu, aplicaron a mesma filosofía que os impulsou a poñer en marcha o proxecto: navegar a favor de vento. A asociación de palangreiros está convencida de que "a tecnoloxía ten e debe ter un carácter humano e natural. É absurdo e pouco eficiente desde todos os ámbitos, incluído o económico, medirse en duelo coa natureza en  pos dun avance tecnolóxico desnaturalizado. É conveniente desandar eses camiños erróneos e atopar a maneira de convivir. Este proxecto non deixa de seguir os pasos das xentes da Guarda e de tantos portos pesqueiros que aprenderon a aproveitar as bondades dunha natureza xenerosa para lograr beneficios economicamente vitais. A vela ríxida entróncase, neste sentido, coas embarcacións tradicionais e vive do vento que aquí moveu aos  muiños da Guía, de  Abaixo ou Dá Cruzada”, destaca a directora xerente da organización, Juana Parada. 

 Pola súa banda, José Miguel Bermúdez,  CEO e cofundador de  bound4 blue,  tamén é consciente de que están a facer historia, á vez que xa pensa no futuro: “A instalación no “Balueiro Segundo” representa un fito para a compañía, como primeiro paso cara a futuras instalacións en barcos de maiores dimensións e diferentes segmentos, como buques tanque, graneleros,  Ro- Ro ou buques de carga xeral. O noso sistema é totalmente escalable e xa contamos cunha versión de 17 metros de altura en fabricación, totalmente abatible, que se instalará nun buque de carga xeral tras o verán deste ano.” 

Unha aventura que comezou coa Aceleradora da Pesca en 2018 

 A navegación que realizará o “Balueiro Segundo” co seu novo porte  comezou en 2018 cun encontro entre Orpagu e bound4 blue propiciado pola Aceleradora da Pesca de Kaleido, que nacía ese mesmo ano en Vigo. Os responsables de Fishing  Accelerator puxeron en contacto aos representantes de ambas as sociedades e foi nese momento cando se xestou o milagre que hoxe ten forma dunha vela ríxida de 12 metros e un sistema inédito para os barcos de pesca.   

 Isto só foi posible grazas á visión e a audacia dun grupo de persoas e o apoio económico de varias administracións. Os traballos de bound4 blue contaron co cofinanciamento da Unión Europea, a través do proxecto Aspiring Wingsails. Mentres que no caso de  Orpagu,  recibiu a axuda do Fondo Europeo e Marítimo da Pesca  e o Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación.  

Os protagonistas do proxecto  

Sobre ORPAGU 

 A Organización de Palangreiros Guardeses constituíuse un 15 de marzo de 1996 co fin de regular, desenvolver e fomentar a actividade de pesca de buques palangreiros, tanto frescos como conxelados, e defender os intereses dos membros da organización, podendo adoptar as medidas necesarias para garantir o exercicio racional da pesca e mellorar as condicións de venda da produción dos seus membros. 

 Nesta localidade, de clara tradición pesqueira, un conxunto de pescadores emprendedores, decidiron investir e enfocar o seu futuro palangre de superficie, construíndo ou adquirindo buques que lle posibilitasen desenvolver esta actividade, e ao mesmo tempo xerar riqueza nesta pequena localidade. 

 Hoxe,  Orpagu está conformada pola frota máis representativa de Europa na modalidade do palangre de superficie, constituída por 37 buques que traballan en todos os mares, con unidades pesqueiras no Océano Pacífico, Índico, Atlántico Norte e Atlántico Sur. O tipo de pesca que desenvolven os buques pertencentes a esta organización corresponde á modalidade do palangre de superficie de altura e de gran altura, dirixindo a súa pesqueira fundamentalmente ao peixe espada e especies afíns. 

Sobre  bound4 blue 

 bound4 blue é unha empresa de enxeñería española que desenvolve sistemas automatizados de propulsión asistida por vento como unha solución chave en man para todos os armadores e navieiras que buscan reducir o custo de combustible e as emisións contaminantes. O sistema  eSAIL™ de  bound4 blue é unha solución óptima para o aforro de combustible e emisións, con baixo custo, baixo mantemento, fácil instalación a bordo e totalmente automatizada. 

 A compañía, fundada en 2014 cunha vocación claramente envorcada ao sector das enerxías renovables no ámbito marítimo, conta hoxe en día coa súa sede en Cantabria, e con oficinas en Barcelona e Singapur. Durante este 2021, a compañía instalará o seu sistema  eSAIL™ en dous buques adicionais, e está tamén traballando con outros armadores para estender o sistema nas súas frotas máis aló de 2021. 

Sobre  Kyma 

 Kyma AS é unha compañía reputada e líder no desenvolvemento e fabricación de medidores de par e sistemas de monitoraxe para buques. A compañía comezou a súa actividade en 1965, pero é o 1 de xaneiro de 1995 cando Kyma AS é creada como unha compañía independente. 

 Orixinalmente, a empresa tiña como obxectivo prover de asistencia especializada na análise das plantas de enerxéticas e sistemas de control a bordo dos buques. A gran experiencia adquirida durante os primeiros anos fixo posible desenvolver sistemas de análises de eficiencia operacional de plantas de vapor e motores diésel. Ao longo dos anos, varios produtos dentro da área de monitoraxe da eficiencia de buques foron desenvolvidos e instalados por  Kyma a nivel mundial, tendo actualmente máis de 7.000 sistemas de monitoraxe instalados en buques en servizo dentro de todos os segmentos do transporte marítimo. 

 Os produtos de  Kyma AS representan a tecnoloxía máis innovadora, tendo sempre presente a necesidade de executar continuos controis de calidade para levar a cabo a produción e desenvolvemento dos sistemas da maneira máis eficiente. Kyma AS ten empregados altamente cualificados en todos os departamentos, e as súas oficinas e instalacións de produción atópanse en Bergen, Noruega. 

Ningún comentario:

Publicar un comentario