7 de xan. de 2017

PATRIMONIO

Encontros  Poliorcéticos  em  terras  luso-estremenhas 


ENCONTROS  POLIORCETICOS

 Com o intuito de apoiarmos a candidatura portuguesa perante a UNESCO (fortalezas de Elvas, Marvão, Almeida e Valença do Minho) deslocamo-nos a Badajoz, estabelecendo contacto imediato na Diputaçom com os gestores culturais e encarregados da “interface” Elvas-Badajoz e com os responsáveis da revista “ O Pelourinho”, nomeadamente o senhor Moisés Cayetano Rosado. Nesta publicaçom especializada tem cooperado a Doutora Paula Ramalho, diga-se de passagem. 

 Esta curta viagem deu os frutos desejados, no sentido de dar realce a antes citada candidatura, reforçando o apoio do Minho a esta importante iniciativa. Ademais, lhes informamos do chamado Ciclo dos Encontros Poliorcéticos, da sua natureza plural e compartilhada, bem como das suas finalidades. Sublinhamos aliás o papel importante dos intervenientes, dos vizinhos e curiosos, sejam quais forem, no desenvolvimento de reunions férteis e participadas onde o contraste e o debate tivessem pleno protagonismo. 

 Visitadas as impressionantes alturas de Sta. Luzia e a Graça, em Elvas, os edifícios militares intramuros e outras unidades baterísticas, ficamos na conviçom de ter feito um trabalho rápido mas adensado. Temos assim convidado ao ciclo de Encontros Poliorcéticos à edilidade de Elvas, Marvão, Campo Maior, Arronches, Castelo de Vide, Juromenha, etc., na esperança de uniformizar no futuro   conceito de Raia. Elvas, a Porta do Reino, a Rainha da Fronteira e para nós, o “Ai Jesús das Fortalezas!” representa todo o que de bom e promissório pode advir dum trabalho permanente em redor do mundo das fortificaçons. 

 Dia 20 de Janeiro, polas 18:00 horas, apresentar-se-ám os segundos Encontros Poliorcéticos na Biblioteca Municipal de Cerveira, num palco castellológico invejável como é Vila Nova de Cerveira. O convite é extensivo à edilidade minhota, à Escola Superior Gallaecia, à Unisenior, à Junta de Freguesia de Lovelhe-Cerveira e a todos os que queiram abrilhantar este acto com a sua presença e os seus pareceres.  

TUI

A Área Panorámica acollerá o 14 e 15 de xaneiro a II Mostra da Camelia Cidade de Tui

A inscrición para participar neste evento coma expositor está aberto ata o próximo luns día 9


Infogauda / Tui

 A Sala de Exposicións Municipal de Tui, no edificio da Área Panorámica, acollerá o sábado día 14 e o domingo día 15 de xaneiro a II Mostra da Camelia Cidade de Tui organizada polo concello de Tui coa colaboración dun grupo de persoas amantes da camelia coma son Mª José Fernández, Fernando Da Costa, José Carlos Montes e Antonio Luis Montes, así coma da Deputación de Pontevedra e da Sociedade Española da Camelia.  

 Ata o próximo luns día 9 está aberto o prazo de inscrición para todos aqueles que desexen participar amosando os seus exemplares, flores, ou centros para o que o deben pórse en contacto co 666 837 501, 667 911 477 ou 649 899 544 comunicando os seus datos e tamaño da mesa de exposición que coma máximo será de 4 metros cadrados.  

 A inauguración da Mostra terá lugar o sábado ás 12:30h e poderá visitarse o sábado de 16:30h a 20:30h e o domingo de 10:00 a 14:00h e de 16:00 a 20:00h. 

 A I Mostra da Camelia Cidade de Tui celebrada hai un ano fora todo un éxito tanto no que se refire á exposición de flores, centros, e produtos relacionados coa camelia coma en asistencia de público.      
 A Camelia adorna espazos públicos de Tui 
  Dende hai unhas semanas trinta e cinco exemplares de camelias locen en distintos espazos públicos de Tui tras ser doados por uns particulares, Mª José Fernández Castiñeira e Fernando Da Costa, ao concello. En concreto parte das camelias plantáronse nos novos maceteiros distribuídos polo casco urbano, e outros de maior tamaño na área de autocaravanas na rúa Martínez Padín.  Dende o Concello quérese agradecer a este participar a doazón realizada, ao tempo que solicitan a colaboración cidadá no coidado e respecto desta plantas. 

NOVAS TECNOLOXÍAS

Os galegos xa poden solicitar á Xunta de Galicia a recepción de notificacións en formato electrónico 

· A notificación electrónica, obrigatoria en determinados colectivos desde o 2 de outubro, está activada en 290 procedementos e estenderase ao longo de 2017

· Aquelas persoas que non teñen esta obriga poden seleccionar o medio de notificación preferente, ben a través de Notific@ ou vía postal  

· Unha vez completada a súa implantación, este sistema permitirá un aforro anual aproximado de 2 millóns de euros, fronte ás notificacións en papel  



Infogauda / Santiago de Compostela

 A Xunta de Galicia pon á disposición dos cidadáns o sistema de notificacións electrónicas Notific@, que permite o envío de notificacións fidedignas con acuse de recibo e selo electrónico da Xunta, que confirma tanto o acceso como o rexeitamento da notificación. A implantación deste servizo é un dos requirimentos da lei 30/2015, que entrou en vigor o pasado 2 de outubro e que establece a obrigatoriedade de relacionarse de xeito electrónico coa Administración para determinados colectivos (persoas xurídicas, entidades sen personalidade xurídica, profesionais con colexiación obrigatoria e empregados públicos).
Aquelas persoas que non teñen esta obriga poden seleccionar o medio de notificación preferente, ben a través de Notifica.gal ou vía postal. Con independencia da opción elixida a Administración creará sempre de oficio un enderezo habilitado en Notific@ para que poida optar por esta vía cando o desexe.

 Funcionamento


 Notifica.gal funciona como un enderezo electrónico. O usuario só ten que darse de alta, ben a través do formulario de iniciación do procedemento administrativo correspondente ou en calquera momento a través do propio sistema, que está accesible desde a web da Xunta. Unha vez completado este paso, o receptor da notificación ten en Notifica.gal un buzón electrónico asociado ao seu NIF ou certificado electrónico e alí poderá consultar a comunicacións recibidas. Previamente, recibirá un aviso de que ten unha notificación pendente no móbil ou correo electrónico que indicara durante a alta.

 Así mesmo, pode autorizar a calquera outra persoa a acceder ao contido das súas notificacións a través da opción Administrar Autorizacións dentro de “As Miñas Opcións”.

290 procedementos habilitados con notificación electrónica


 A Administración autonómica vén traballando no desenvolvemento deste sistema desde hai un ano, rexistrando máis de 26.000 notificacións electrónicas de 20 procedementos ao longo de 2016. A día de hoxe hai xa 290 procedementos habilitados con este sistema e progresivamente activarase nos restantes procedementos incluídos na Guía de Procedementos e Servizos da Xunta que requiren de notificación. Ademais, estase a traballar na catalogación, codificación e habilitación da notificación daqueles procedementos a instancia de parte ou de oficio que actualmente non están incorporados na guía.

 O Consello da Xunta do pasado 22 de decembro aprobou establecer o Sistema de Notificación Electrónica de Galicia, Notifica.gal, como a canle única para o envío das notificacións electrónicas a cidadanía por parte de todo o sector público autonómico.
A implantación de Notific@ vai acompañada dun programa formativo para os empregados públicos das unidades tramitadoras. Xa se formaron preto de 500 usuarios dos servizos centrais e das delegacións e as xornadas formativas continuarán ao longo do primeiro trimestre de 2017, ademais incorporaranse ao programa formativo da EGAP contidos teóricos e prácticos sobre a notificación electrónica.

Lei 39/2015


 Ademais das notificacións electrónicas a Administración autonómica galega ten en marcha outras das principais pezas da Administración dixital que esixen a lei 30/2015 do procedemento administrativo común das administracións públicas. Esta normas establecen iniciativas concretas e prazos (outubro de 2016 e outubro de 2018) para consolidar unha administración na que o procedemento electrónico sexa o habitual e non a excepción.

Outubro de 2016: interoperabilidade e sede electrónica


 A lei estipula que que desde o pasado mes de outubro as Administracións non deben esixir aos usuarios documentos que xa obran en poder delas. A Xunta conta xa desde 2015 coa Plataforma de Interoperabilidade Pasaxe!, con preto de 40 certificados dispoñibles, que este ano evitou a presentación de máis de 2 millóns de documentos (certificados de discapacidade, familia numerosa, parella de feito, títulos universitarios...).

 A sede electrónica da Xunta leva rexistradas máis de 65.000 xestións online, onde tamén se poden consultar todos os procedementos administrativos dispoñibles e os prazos, como esixe a novas lei. Ademais, a Xunta ten incorporados xa novos servizos na súa sede electrónica como a posibilidade de obter certificados asinados dixitalmente; ou a de simplificar o seu acceso co Servizo Chave 365, que substitúe o uso de certificados electrónicos por un sistema de claves concertadas no móbil.
 A nova lei en vigor esixe, tamén, que a sede ofreza outras funcionalidades, que se incorporarán progresivamente, como a posibilidade de presentar solicitudes masivas a través dela ou a publicación de todas as notificacións que se realicen ben sexan electrónicas ou en papel.

Outubro de 2018: Arquivo Electrónico Único e Rexistros dixitais, xa en marcha


 Entre as iniciativas que a lei 39/2015 marca para outubro de 2018 está a de dispoñer dun Arquivo Electrónico Único, que a Administración autonómica xa ten en funcionamento desde este ano con 49 procedementos integramente dixitais. O Arquivo Electrónico permite xestionar o ciclo de vida completo de cada documento e posibilitará, tanto aos empregados públicos como ao propio interesado, recuperar e consultar calquera información dun expediente

 Outras das obrigas para 2018 é que se dixitalicen todos os documentos que entran a Administración. Galicia adiántase a este requisito e, tanto o Rexistro Xeral da Xunta como os Rexistros das Delegacións provinciais, dispoñen xa desta funcionalidade, que se estenderá ao resto das 533 oficias integradas no Sistema Único de Rexistros. Xunto con este obxectivo, abordarase a creación dun Rexistro Electrónico Xeral.

Plan de Goberno e Administración Dixital 2020


 O desenvolvemento destas actuacións está enmarcado o Plan de Goberno e Administracións Dixital 2020, que a Xunta puxo en marcha en 2015 para acadar unha administración accesible, áxil nas respostas, con capacidade para anticiparse ás necesidades das sociedade e eficiente no uso dos recursos públicos e que ofrece. Unha vez completado, o plan permitirá un aforro estimado de máis de 41 millóns de euros. 

TOMIÑO

O Programa Detección Precoz do Cancro de Mama pon un transporte de balde

Para o traslado dende Tomiño até a Unidade de Exploración Mamográfica, en Vigo  



Infogauda / Tomiño

 O executivo municipal do Concello de Tomiño informa que o Programa Galego  de Detección Precoz do Cancro de Mama pon un medio de transporte de balde, para facilitar o traslado dende Tomiño até a Unidade de Exploración Mamográfica, na Casa do Mar de Vigo.  

 Para máis información, premer eiquí.

TOMIÑO / VILA NOVA DE CERVEIRA

Deporte, accesibilidade e lecer; intereses comúns nos que traballarán xuntos tomiñeses e cerveirenses     

· A votación de propostas rematou o día 31 de decembro de 2016, coa participación de máis de 200 electores de ambos concellos 


· Os tres proxectos, escollidos por votación popular, levaranse a cabo unha vez sexan proclamados polo Comité de Xestión Estratéxica (integrado polos acaldes e técnicos), que se reunirá nos vindeiros días     



Infogauda / Tomiño / Vila Nova de Cerveira

 Tomiñeses e cerveirenses levarán a cabo de maneira conxunta proxectos relacionados co deporte, a accesibilidade e o lecer. Así o decidiron, no marco do primeiro Orzamento Participativo Transfronteirizo (OPT), os máis de 200 votantes de ambos concellos, a través dun proceso de votación telemática, cuxo prazo rematou o día 31 de decembro de 2016. 

 Cerveirenses e tomiñenses, maiores de 18 anos e electores nos seus respectivos concellos, escolleron de entre seis, tres proxectos que se levarán a cabo de forma conxunta, un por cada categoría de intervención: Cultura, Educación e Acción social. 

 No eido da Educación, os votantes escolleron por maioría a celebración do “1º Campus Deportivo Cerveira-Tomiño”. Este proxecto ten coma obxectivo “educar en valores de tolerancia, cooperación, interculturalidade e repecto entre nenos e nenas de ambas vilas; fomentar o coñecemento cultural e social mutuo, o deporte saudable e a competitividade sen violencia”. As actividades previstas (torneos entre colexios, fútbol, natación, piragüismo, senderismo, etc.), desenvolveranse entre os meses de xaneiro e xullo de 2017. 

 No eido da Acción Social, o proxecto máis votado foi o “Programa transfronteirizo para a información, apoio e visibilidade das problemáticas de accesibilidade”, co obxectivo de “Concienciar sobre as problemáticas de exclusión motivadas por discapacidades físicas e intelectuais, e aumentar a información e o coñecemento mutuo da problemática en ambos concellos”. Entre as accións programadas atópase a realización dun inventario de obras de eliminación de barreiras físicas, sensoriais e cognitivas; xornadas de sensibilización; proxecto roteiro transfronteirizo accesible e punto de información transfronteirizo. 

 Por último, na área de Cultura, a proposta máis votada foi “Festa da Amizade Tomiño-Cerveira”. O proxecto contempla distintas intervencións para a “dinamización artística, cultural e deportiva dos dous concellos e o fomento do intercambio artístico-cultural”. Actividades musicais, rutas de remo e canoa; tertulias, arte urbana e celebración do “Aniversario Amizade Cerveira-Tomiño”, son algunhas das accións englobadas neste proxecto. Os tres proxectos escollidos por votación popular levaranse a cabo unha vez sexan proclamados polo Comité de Xestión Estratéxica (formado polos alcaldes e técnicos), que se reunirá nos vindeiros días con este fin. 

 O Orzamento Participativo Transfronteirizo (OPT) é unha novidosa experiencia de cooperación, enmarcada dentro da Axenda Estratéxica para a Cooperación Transfronteiriza Amizade Cerveira-Tomiño 2014-2020; un proxecto piloto de “Promoción da participación pública e de Cidadanía Transfronteiriza”, Ademais o desenvolvemento da mesma ten formado parte de unha candidatura conxunta dos dous ocnellos á primeira convocatoria de proxectos de cooperación transfronteiriza finaciados polo PROGRAMA OPERATIVO DE COOPERACIÓN ESPAÑA E PORTUGAL(POCTEP) financiado fondos FEDERe que forma partequeque forma parte dunha candidatura conxunta dos dous concellos, á primeira convocatoria de proxectos de cooperación transfronteiriza financiados polo Programa Operativo de Cooperación España Portugal (POCTEP) fondos FEDER.

DEPORTES

Torneo de baloncesto 3×3, organizado polo club de baloncesto Miño Basket coa colaboración do Concello de Tomiño  


Este sábado día 7 de xaneiro de 2017, no pavillón municipal de Goián


Infogauda / Goián

 Este sábado día 7 de xaneiro de 2017 terá lugar un torneo de baloncesto 3×3, organizado polo club de baloncesto Miño Basket coa colaboración do Concello de Tomiño. Será no pavillón municipal de Goián, donde haberá premios en metálico máis trofeos para os tres primeiros, e varios premios.

CAMINHA

CAMINHA E PONTAULT-COMBAULT PROMOVEM CONCURSO DE FOTOGRAFIA

Concurso dirige-se a amadores de fotografia dos municípios de Caminha e Pontault-Combault e termina a 15 de março


Infogauda / Caminha


 Os Municípios de Caminha e Pontault-Combault, cidade francesa geminada com a vila de Caminha, e a Associação Portuguesa Cultural e Social (A.P.C.S.) estão a promover o concurso de fotografia “Olhar sobre a minha cidade, natureza humana e urbana”. O objetivo é destacar momentos, ruas, aspetos da natureza, de ambos os locais. O concurso termina a 15 de março e podem concorrer amadores de fotografia de ambos os municípios. O concurso tem duas etapas: serão selecionadas 30 fotografias, que estarão em exposição nas duas localidades e selecionadas as quatro melhores fotografias entre as 30, a quem serão atribuídos três prémios: júri, público e especial jovem.   

 Caminha é geminada com a cidade francesa de Pontault-Combault desde 1978. O Protocolo de Amizade foi assinado em França, sob a égide da "Federação Mundial das Cidades Geminadas - Cidades Unidas" que promove os laços de amizade entre os dois países, em especial entre as populações das duas vilas. A geminação tem como objetivo o desenvolvimento das relações de âmbito cultural, turístico, social e económico.   

 O concurso de fotografia “Olhar sobre a minha cidade, natureza humana e urbana” divide-se em duas etapas. Numa primeira etapa, o júri composto por elementos das duas localidades selecionará 30 fotografias. Numa segunda etapa serão escolhidas apenas quatro entre as 30 fotografias. Todas as fotografias selecionadas farão parte de uma exposição que estará patente nas duas localidades em datas ainda a designar.   

 Este concurso dirige-se a todos os amadores de fotografia dos municípios de Caminha e de Pontault-Combault.  Cada participante poderá enviar até três fotografias, a cor ou a preto e branco, com ou sem efeito, em formato JPEG, com indicação do apelido e nome do autor, numerados de 1 a 3 e com título da fotografia e o concorrente deverá preencher e assinar o formulário de inscrição. As candidaturas poderão ser remetidas por correio eletrónico para concoursphotopontault@gmail.com ou através da página na rede social Facebook, por mensagem privada. O prazo termina a 15 de março.   

 Serão atribuídos os prémios do júri, do público e especial jovem. O prémio do júri será o respetivo júri do concurso a escolher; o prémio do público será o público que visitar as exposições a selecionar mediante um boletim do voto e o prémio especial jovem será atribuído a um cidadão com idade inferior a 18 anos. Os resultados serão publicados na página da internet Concours Photographies, no portal da cidade de Pontault-Combault.   

 Consultar regulamento especifico aqui.

CAMINHA

PALANKALAMA ABRE PROGRAMAÇÃO DO VALADARES, TEATRO MUNICIPAL DE CAMINHA

Concerto terá lugar dia 21 de janeiro, pelas 22H00


Infogauda / Caminha

 Em 2017 a programação do Valadares, Teatro Municipal vai ser de elevada qualidade. Da música ao teatro, são muitos os espetáculos que vão passar pelo palco deste espaço cultural. O quarteto portuense Palankalama vai abrir a programação de 2017, no dia 21 de janeiro, pelas 22H00. 

 Em fevereiro os destaques são: “Cordes Out” de Rui Sinel de Cordes, “O último a rir é o que ri melhor” e o Baile do Assalto.   

 Palankalama é um quarteto dedicado à música instrumental. As suas composições baseiam-se na música tradicional/folk de diversas regiões e imaginários. Cada música é uma procura de um cenário onde se desenvolve um argumento. Recorrendo à energia do rock, a narrativa é traçada pelos quatro elementos da banda, numa busca de lugares de "ficção”.   

 Em palco estarão: Pedro João (bandolim, cavaquinho, guitarra); José Ricardo Nogueira (guitarra); Anibal Beirão (contrabaixo) e Rui Guerreiro (bateria, percussão).    

 No Valadares vai ser possível ouvir músicas como Esmeralda, Grafite, A Sina da Vaca, Baile Psicológico, O Génio da Morte, entre muitas outras.   

 O preço do bilhete é 3 euros e estão disponíveis nas lojas de Turismo de Caminha e de Vila Praia de Âncora e no próprio dia no local do espetáculo.  

 Rui Sinel de Cordes para ver em fevereiro   Rui Sinel de Cordes está de regresso ao Valadares no dia 10 de fevereiro, pelas 22H00, com o espetáculo “Cordes, Out!".   

 “Cordes, Out” é o novo solo de stand-up comedy de Rui Sinel de Cordes, o quinto e último em Portugal, antes de levar o seu humor para o Reino Unido. Out fala da vida, dos sonhos, mas acima de tudo da morte - ou pelo menos do Inferno que atravessamos até lá chegar. Neste momento isto não parece um espetáculo muito engraçado, mas estamos a falar de Sinel de Cordes, um especialista em transformar tragédias em gargalhadas. Afinal, cada exibição de "Cordes, Out!" será uma festa de despedida e de festas percebe ele”. Os bilhetes custam 12 euros e já se encontram à venda premendo eiquí e nos Postos de Turismo de Caminha e de Vila Praia de Âncora.   

 No dia 24 de fevereiro, os alunos da expressão dramática da Universidade Sénior do Rotary Clube de Caminha vão apresentar a Farsa de Mestre Pathelin “O último a rir é o que ri melhor”, com tradução de Mário Barradas e adaptação de Fernando Borlido.  

 Em fevereiro, o Valadares fecha com o afamado Baile do Assalto, um baile que marcou gerações e continua a ser uma das atrações da programação de Carnaval. São muitos os foliões caminhenses e de outras cidades da região norte que não dispensam o afamado Baile.   

 O Baile do Assalto é organizado pelos Comerciantes de Caminha e conta com o apoio da Câmara Municipal. 

CAMINHA

ASSEMBLEIA MUNICIPAL DE CAMINHA APROVOU PDM AMIGO DO INVESTIMENTO E DO PATRIMÓNIO NATURAL

Concelho volta a ter um documento de estratégia territorial e cumpre a lei



Infogauda / Caminha

 A Assembleia Municipal de Caminha aprovou sexta-feira à noite o novo Plano Diretor Municipal (PDM), cumprindo-se finalmente a lei, que andava a ser violada no concelho há 11 anos. O novo documento estratégico traduz-se num PDM "amigo do investimento e do património natural", que permite também acomodar de forma equilibrada um eventual crescimento da população da ordem das 10 mil pessoas, durante a próxima década.  

 Reunida em sessão extraordinária no Valadares, Teatro Municipal de Caminha, esta Assembleia Municipal, à semelhança das sessões ordinárias, foi transmitida em direto, online, através do sítio do município e nas redes sociais a ele associadas. Este foi mais um passo de um processo pautado pela transparência e pelo diálogo, designadamente com todas as Juntas de Freguesia e com os cidadãos.  

 A Proposta de Revisão do Plano Diretor Municipal de Caminha tinha sido aprovada em reunião de câmara a 21 de dezembro de 2016. Com 21 anos, o anterior PDM encontrava-se completamente ultrapassado, desadequado à realidade e à estratégia do concelho e fora da lei, uma vez que, por imperativo legal, deveria ter sido revisto há mais de 10 anos.  

 O processo de revisão só começou em 2006, não tendo sido concluído pelo anterior Executivo. Assumido como prioridade pela nova equipa política, o trabalho foi realizado por técnicos do Município, coordenados pelo vice-presidente, Guilherme Lagido.  

 Com a aprovação deste PDM pela Assembleia Municipal, a Câmara cumpre a lei que, como referimos, estava a ser violada de há 11 anos para cá. O concelho tem agora um PDM "amigo do investimento e do património natural", como refere Miguel Alves.   

 E são várias as razões pelas quais se pode aferir o potencial de investimento. Desde logo, é importante sublinhar que o novo PDM prevê zonas de construção por utilizar que acomodam a possibilidade de a população do concelho de Caminha crescer em 10 mil habitantes nos próximos anos. "Isso é revolucionário porque segundo os números do INE a população do concelho diminuiu 2,6% entre 2001 e 2011 (a maior descida desde o 25 de abril) e entre 2011 e 2014 (últimos números conhecidos) diminuiu mais 2.4%, sendo imperioso ajustar o PDM às novas realidades e inverter o ciclo de perda populacional que a ausência de estratégias dos últimos anos provocou", sublinha o presidente da Câmara.  

 Mas o documento é também "amigo" do investimento, ao prever ainda a possibilidade de construção de equipamentos turísticos em espaço florestal e em áreas REN, desde que os projetos estejam devidamente justificados e tenham interesse para o concelho e para a região.  

 "Amigo" ainda do investimento porque o PDM duplica a área de ocupação industrial na área empresarial da Gelfa, prevendo também a duplicação dos postos de trabalho a criar no concelho. Ao mesmo tempo, "garante a manutenção das nossas áreas protegidas, salva a costa, as dunas e as margens do rio, bem como zonas particularmente sensíveis como áreas de cheias ou zonas com risco de incêndio, da vontade especulativa ou da voracidade dos interesses imobiliários", refere Miguel Alves. 

 Simultaneamente, este é um PDM "amigo" do património, uma vez que mantém a área florestal prevista no anterior PDM (apesar dos graves incêndios ocorridos nos últimos anos) e apresenta um crescimento equilibrado da Rede Ecológica Nacional (4,5% no contexto de todo o concelho) e da Rede Agrícola Nacional (6,4%), fugindo ao facilitismo de que tudo serve para construir, mas também ao radicalismo que não tem em conta a coexistência dos valores ambientais com desenvolvimento humano.  

 Amigo ainda do património, no sentido em que defende os recursos municipais, porque a determinação de uma zona como urbana implica a assunção de um compromisso do Município de, em 10 anos, à custa dos contribuintes, ter que fazer redes de saneamento, estradas, redes de comunicações e de transportes públicos mesmo onde depois não viesse a haver construção.  

 O novo PDM foi aprovado com os votos favoráveis das bancadas do PS e da CDU, mais os votos da esmagadora maioria dos Presidentes de Junta. De 14 Juntas de Freguesia, apenas quatro votaram contra o PDM agora aprovado.

CULTURA

A Biblioteca Dixital de Galicia incorpora o fondo documental de Camilo Díaz Baliño 

Reunido por Isaac Díaz Pardo e custodiado na Biblioteca de Galicia, o material inclúe correspondencia con Castelao, fotografías, documentos persoais, álbums da súa actividade como escenógrafo en América, debuxos e relatos orixinais

Con motivo da entrada en dominio público da obra de Díaz Baliño e no marco do cabodano de Díaz Pardo, a Secretaría Xeral de Cultura difunde este valioso legado para o seu acceso a toda a cidadanía a través de Galiciana, en biblioteca.galiciana.gal


Infogauda / Santiago de Compostela

 Galiciana, a biblioteca dixital de Galicia, acaba de incorporar o fondo documental do artista, escritor e intelectual galeguista Camilo Díaz Baliño, un dos máis destacados de entre os que se custodian na Biblioteca de Galicia.
 Trátase do material reunido por Isaac Díaz Pardo relacionado co seu pai e inclúe arredor de 200 fotografías, relatos orixinais, unha pequena biblioteca persoal e 10 álbums elaborados por Camilo Díaz que recollen toda a súa actividade profesional en América como escenógrafo, ademais dun centenar de cartas e documentos persoais, entre os que se atopa o documento orixinal do xuíz que dá conta da morte de Díaz Baliño, fusilado en 1936. Destacan tamén os debuxos realizados por Camilo Díaz na cadea aos seus compañeiros de prisión, días antes do seu pasamento, e o debuxo con carácter premonitorio do seu futuro.
 Con motivo da entrada en dominio público da obra de Díaz Baliño e coincidindo co quinto cabodano do pasamento de Díaz Pardo, falecido o 5 de xaneiro de 2012, a Biblioteca de Galicia pon a disposición de toda a cidadanía este fondo documental de grande importancia para o estudo e a investigación da historia e da cultura galegas do século XX –nomeadamente da Galicia exterior e da intelectualidade galega exiliada– a través de múltiples expresións de senlleiros creadores, da literatura, das artes, da prensa etc.
 Mediante o Decreto 169/2011, do 4 de agosto, a Xunta de Galicia acepta a cesión en réxime de comodato por 60 anos de "diversa documentación recompilada e realizada por Isaac Díaz Pardo”. Gran parte deste material foi dixitalizado pola Biblioteca de Galicia, en colaboración coa Fundación Telefónica, e o resultado do traballo foi a catalogación de 50 unidades documentais e a conversión a formato dixital de máis de 1.700 páxinas.
Un valioso legado documental e bibliográfico
 O fondo que foi depositado por Isaac Díaz Pardo na Biblioteca de Galicia constitúe un valioso legado bibliográfico e documental, do que forman parte a colección de Edicións do Castro, fundada en Sada ao abeiro da fábrica de Sargadelos, e mais a colección da Editorial Ruedo Ibérico, fundada en 1961 en París por José Martínez e outros catro refuxiados do franquismo. Nel tamén se inclúen materiais de destacados persoeiros da cultura galega, como o pedagogo e membro activo do Seminario de Estudos Galegos Manuel Díaz Rozas, cuxa biblioteca constitúe un tesouro bibliográfico con libros e publicacións periódicas sobre pedagoxía e outras materias como psicoloxía, historia, literatura, filosofía e ciencias, editados en distintas linguas.

 O fondo de Chamoso Lamas, composto por fotografías, folletos, libros, revistas como ‘España Libre’ e ‘Frente Popular’, e obras sobre patrimonio artístico; o fondo de Eugenio Granell, conformado por unhas 100 fotografías e debuxos orixinais; o fondo de Rafael Dieste, que reúne a súa correspondencia con Díaz Pardo, obxectos artísticos, documentos de teatro, obras sobre cine e fotografía, revistas e xornais; xunto con diversas coleccións de orixe privado ou semipúblico, constituídas por álbums de prensa, catálogos, cartas e documentos de todo tipo, completan a Biblioteca Isaac Díaz Pardo.

VIANA DO CASTELO


Atribuídas isenções de IMT a novos investimentos empresariais 

A Câmara Municipal de Viana do Castelo aprovou, em reunião de Câmara, a atribuição do benefício de isenção de IMT (Imposto Municipal sobre Transações Onerosas de Imóveis) para a instalação de três investimentos empresariais no concelho. Este benefício consta do Regime de Incentivos criado pelo Município como forma de atração de investimentos para o concelho. 

Inauguração do Centro de Convívio em Viana do Castelo 
A Câmara Municipal de Viana do Castelo inaugura hoje a empreitada de construção de um centro de convívio para a Associação de Reformados e Pensionistas do Distrito de Viana do Castelo. A empreitada vem complementar o serviço prestado pela instituição, que está instalada num edifício situado junto à Igreja de Nossa Senhora d’Agonia. Ler mais...     

Redução da Dívida marca execução da Câmara Municipal em 2016 
O Município de Viana do Castelo encerrou o ano de 2016 com uma taxa de execução de 84.3%, a maior dos últimos 13 anos, e reduziu o passivo exigível total em 3.2 milhões de euros. No que diz respeito aos números, o executivo reduziu a dívida em 11.2 milhões de euros desde 2010, fechando o ano com uma poupança corrente de 13.9 milhões de euros. 
Ler mais...     

Câmara Municipa cria incentivos para empresas tecnológicas e criativas 
A Câmara Municipal de Viana do Castelo aprovou, em reunião de câmara, a criação do Vianatech – Apoio à Captação e Reforço de Empresas do Sector Tecnológico, Serviços Partilhados e Indústrias/atividades criativas”. A iniciativa visa disponibilizar um conjunto de incentivos, mediante reduções e isenções, a investimentos privados e institucionais destes sectores de atividade.