PLATAFORMA GALEGA
EN DEFENSA DO ENSINO PÚBLICO
16 de febreiro
Paremos o ensino
Nin LOMCE!
Nin pactos educativos
fraudulentos!
Nin recortes na Educación!
A Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público está
comprometida en continuar na
loita contra a LOMCE até a súa derrogación definitiva e en paralizar
os recortes que están desmantelando o ensino público.
Grazas ás permanentes e importantes mobilizacións e folgas que
levamos a cabo, fomos capaces de paralizar a aplicación das reválidas
en 6º de Primaria, 4º de ESO e 2º de Bacharelato. Mais temos
presente que a LOMCE segue vixente e as reválidas adiadas, non derrogadas, até coñecer o resultado do “pacto pola educación”.
O PP continúa obstinado na súa aplicación, malia o rexeitamento
maioritario e a decisión do Congreso dos Deputados
de paralizala. Consideramos, por tanto, que é necesario seguir na loita
como única maneira de conseguir a
derrogación definitiva da
LOMCE, a desaparición das reválidas, a
paralización dos recortes no ensino público, a restitución de todos os dereitos que lle foron arrebatados ao
profesorado e a mellora do ensino público.
Temos razóns mais que sobradas para denunciar o engano e a farsa
que supón o punto de arranque do
chamado “pacto pola
educación” proposto polo PP, cuxo obxectivo non é outro que consolidar os principios e fundamentos da
LOMCE, revestidos agora da auréola do “pacto pola
educación”.
O punto de partida, a concepción do mesmo, o procedemento e
os obxectivos que persegue procuran un modelo educativo neoliberal,
confesional, cada vez máis españolizado e profundamente mercantilizado, no que a relixión seguirá sendo materia curricular. A privatización continuará mediante os concertos en todos os ámbitos educativos e o ensino serácada vez máis elitista e segregador. Hai que desenmascarar todo esta armazón propagandística que o único que
pretende é facer máis presentábel socialmente a aplicación da LOMCE.
Calquera acordo educativo
ten que partir, como mínimo, dun amplo debate
social e de participación de todas as organizacións e entidades, tanto sociais como políticas, sindicais e educativas.
A Plataforma Galega en
Defensa do Ensino Público exixe:
−
A
derrogación da LOMCE e das súas reválidas e a elaboración dunha lei galega de
educación.
−
A
defensa inequívoca do ensino público, galego, laico, coeducativo e gratuíto.
−
O
recoñecemento e asunción da pluralidade nacional, cultural e lingüística do
Estado para poder conformar un sistema educativo galego, enraizado na nosa
realidade social, cultural, histórica e lingüística.
−
Compromiso
de dedicar o 7% do PIB á Educación.
− A
eliminación inmediata das subvencións aos centros que segregan alumnado por razón
de xénero, co obxectivo de suprimir os concertos no ensino non obrigatorio e
continuar co resto dos concertos educativos para conseguir unha única rede, a pública.
− Redución
das ratios máximas do alumnado por aula: 15 en educación infantil e 20 no
restos dos niveis educativos e a redución
destas cando se escolarice alumnado con necesidades especiais.
−
Derrogación
do Decreto 79/2010 do plurilingüismo e elaboración dunha nova norma que garanta
a vehiculización do ensino en galego para a plena normalización lingüística.
−
Eliminación
da materia de Relixión do currículo escolar.
− Restitución
de todos os dereitos arrebatados ao profesorado (horario, salarios etc.)
−
Dotación
de suficiente profesorado en todos os niveis educativos que garantan a atención
á diversidade e a unha educación adecuada, co persoal necesario, ao alumnado
con necesidades específicas de apoio educativo. Dotación doutro persoal necesario nos centros
(persoal coidador, sanitario, educador social, etc.)
− Oferta
ampla de emprego e supresión das taxas de reposición para dar resposta ás
necesidades de profesorado dos centros e rematar coa precariedade e
temporalidade do profesorado.
−
Obrigatoriedade
de dotar todos os centros públicos de persoal administrativo.
−
Garantirase
a gratuidade dos libros de texto e do material didáctico na educación infantil
e obrigatoria e do servizo de comedor escolar.
−
Xestión
democrática dos centros, ampliación e mellora da participación do profesorado,
elección democrática dos cargos directivos, traslado das competencias pedagóxicas
ao claustro e facer do Consello Escolar un órgano colexiado de participación da
comunidade escolar. En fin, democratizar a escola e xestionala coa participación
e corresponsabilidade de todos e todas.
−
Incremento
de bolsas ao estudo e das súas contías. A carencia de recursos non debe
comportar a imposibilidade de estudar.
−
A
modificación lexislativa necesaria para que as ensinanzas artísticas superiores
poidan adscribirse á universidade.
−
Elaboración
dun plan específico de apoio ao ensino no rural.
−
Un
plan de actuación integral nos centros educativos, co obxecto de solucionar
todas as carencias e necesidades, e dotalos de todas as dependencias e
instalacións precisas, así como tomar a medidas necesarias para evitar calquera
risco na saúde da comunidade escolar (amianto, radon, etc.)
O 16 de febreiro participa nas mobilizacións da Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público e apoia a folga estudantil.
(R.)
Ningún comentario:
Publicar un comentario