O ESCULTOR PEDRO DOBAO AMOSA SÚA PREOCUPACIÓN POLO ESTADO DA OBRA"ARQUITECTURA", DA SÚA AUTORÍA
• O inexorable e paulatino proceso de deterioro desa obra, semella indicar que vai despedíndose do mundo terreal
Ricardo Rodríguez Vicente / A Guarda
O concello de A Guarda posúe un patrimonio escultórico considerable, do que semella que non sempre somos conscentes da súa importancia. A presenza, en lugares públicos, de obras de diferentes artistas, témola tan interiorizada que poida parecer que sempre foi así. E non. Non sempre foi así. Ese patrimonio foise creando devagar, e é toda unha sorte que poidamos gozar coa súa contemplación - e respecto - uns bens que pertencen á comunidade, sendo deber de todos e cada ún de nós, procurar que ese legado artístico tamén poida ser desfrutado polas xeracións que nos sucedan. E nese labor de protección, as Administracións públicas, teñen moito que decir. E lamentablemente non sempre é así.
Ese é o caso da escultura "Arquitectura" (1993), da autoría de Pedro Dobao Rodríguez. Desde fai anos vimos comprobando periódicamente, como esa obra está deteriorándose de xeito paulatino e inexorable, feito do cal xa informamos con anterioridade neste xornal dixital transfronteirizo.
A devandita obra, está situada na - a todas luces mellorable - área de descanso da rúa Doadores de Sangue, a carón da estrada autonómica PO-552, Vigo-Tui por Baiona. O estado da escultura amosa un lamentable estado de conservación, como se pode comprobar in situ, e tamén como reflicten as fotografías que acompañan esta crónica.
Coidamos que a Xunta de Galicia, en primeiro lugar, e o Concello de A Guarda, a continuación, deberan procurar - sen demora - atopar unha solución.
A día de hoxe, o autor desa escultura, ainda está, afortunadamente, en activo e en disposición de traballar. Non hai pois, nestes momentos, inconvenientes de ningún tipo. Tan soio é necesario que se adoiten - por parte de quen corresponda - os acordos necesarios para que non desapareza esa obra de Pedro Dobao.
Coñecedor da situación na que se atopa a devandita escultura, o artista solicitou a este cronista, fotografías desa obra. A reportaxe fotográfica foi realizada na mañá do luns 13 de xaneiro de 2025. Nesa mesma data, o escultor enviou por correo electrónico, ao Concello de A Guarda, a seguinte comunicación:
En atención al Excmo. Sr. alcalde del Ayuntamiento A Guarda
Sr. D. Roberto Álvarez Carrero
Praza do Reló, 1, 36780 A Guarda, Pontevedra
Vigo, a 13 de enero de 2025
Excelentísimo Señor.
Me dirijo a Ud. en mi condición de autor de la obra escultórica titulada “Arquitectura” y situada en área de descanso Doadores de Sangue. Se trata de una escultura realizada en acero corten al Carbono, que fue encargada por la Consellería de Obras Públicas de la Xunta de Galicia, en el año 1993.
Le escribo dado que la mencionada obra se encuentra en un estado de deterioro y abandono de que supone una clara vulneración del derecho moral a la integridad de la obra reconocido en el artículo 14.4 de la vigente Ley de Propiedad Intelectual. Este artículo faculta a los autores para exigir a cualquier tercero respeto a la integridad de su obra, impidiendo cualquier deformación, modificación, alteración o atentado contra ella que perjudique a sus intereses o menoscabe su reputación. Es por ello por lo que, estando mi obra en posesión del Ayuntamiento de A Guardia, exijo se respeten mis derechos morales.
La falta de mantenimiento se puede observar a todas luces su deterioro y el abandono del entorno plagado suciedad y vegetación.
Junto con esta carta les remito las fotografías del estado original y del estado actual de la obra.
Asimismo, en virtud del artículo 46 de la Constitución Española se garantiza la conservación del patrimonio histórico, cultural y artístico de los pueblos de España por parte de los poderes públicos. Por lo que existe un especial deber de conservación y mantenimiento de las obras pertenecientes a las Administraciones Públicas, como en este caso el Ayuntamiento de La Guardia.
Este deber de conservación por parte de los Ayuntamientos se ve reforzado por lo dispuesto en el artículo séptimo de la Ley 16/1985, de 25 de junio, del Patrimonio Histórico Español, que impone a los Ayuntamiento la obligación de cooperar en la conservación y custodia del Patrimonio Histórico Español comprendido en su término municipal, adoptando las medidas oportunas para evitar su deterioro, pérdida o destrucción. En este sentido, son múltiples las Sentencias de los Tribunales de nuestro país que atribuyen a las Administraciones Públicas un especial deber de conservación de las obras, haciéndole responsable de los daños que en ellas pudieran ocasionarse.
Es por todo lo aquí expuesto que me dirijo a usted, manifestándole mi preocupación por el estado actual de mi obra, solicitándole que tome las medidas adecuadas para su mantenimiento y conservación, de acuerdo con la obligación del Ayuntamiento de cumplir con la legalidad vigente y respetar mi derecho moral como autor.
A tal efecto, me quiero poner a su entera disposición en la confianza de poder encontrar la solución que permita resolver la actual situación.
Quedo pues a la espera de sus noticias y le mando un saludo muy cordial.
Pedro Dobao
Ningún comentario:
Publicar un comentario