26 de dec. de 2020

EDUCACIÓN

Un total de 56 centros educativos incorpóranse ao programa 'Club de Letras' para fomentar as competencias lingüísticas  

A temática principal deste curso xira en torno ao coidado persoal e a atención ás persoas en situación de vulneabilidade 

O club está formado por profesorado e alumnado do centro e as actividades deseñadas deberán realizarse fóra do horario lectivo  

Ademais dos centros de nova incorporación, dáse continuidade aos 30 centros pioneiros que estrearon o programa por primeira vez o pasado curso


Infogauda / Galicia

  Un total de 56 centros escolares (a razón de 22 pola provincia da Coruña, sete pola de Lugo, outros sete pola de Ourense e 10 pola de Pontevedra) incorpóranse este ano ao programa Club de Letras, unha iniciativa que a Consellería de Cultura, Educación e Universidade implantou por primeira vez no pasado curso co obxectivo de mellorar as competencias lingüísticas, tanto orais como escritas, do alumnado a través de distintas actividades que fomenten o debate, a reflexión e a lectura crítica.

 O departamento educativo da Xunta de Galicia destina un total de 100.000 euros a esta convocatoria, e cada un dos centros recibirá unha achega económica de 1.000 euros para a posta en marcha do programa. Ademais dos 56 centros de nova incorporación nesta segunda convocatoria, dáse continuidade aos 30 que se incorporaron na convocatoria pioneira do ano pasado.

 O club está formado por alumnado e profesorado e será coordinado por unha das persoas docentes participantes. As actividades que os centros deseñen no marco do Club de Letras desenvolveranse fóra do horario lectivo e o tempo dedicado a esta actividade deberá chegar a, polo menos, unha media de catro horas ao mes desde que se inicia o proxecto ata que finaliza o período lectivo do curso.

 Este curso a temática xira en torno ao coidado, abordado desde unha perspectiva de responsabilidade e corresponsabilidade nas tarefas e nos labores necesarios para a atención das persoas que están a padecer unha situación de vulnerabilidade causada pola enfermidade, pola pobreza, pola soidade, pola dor, pola violencia de xénero, pola LGTBIfobia ou outras circunstancias. Esta vulnerabilidade mesmo puido producirse e/ou agravarse durante o período de confinamento vivido a raíz da pandemia da covid-19 e podería abordarse a temática do coidado neste contexto.

 Os proxectos realizados sobre este tema poderán abordarse desde un punto de vista literario, artístico, filosófico ou histórico; e poderán centrar o seu foco de interese na actualidade, en anteriores etapas da historia ou conxugando ambos os dous enfoques.

 O Club de Letras defínese como un espazo de aprendizaxe non formal baseado nunha metodoloxía de indagación. Neste marco o profesorado suxire diferentes accións enfocadas ao alumnado co obxecto de que poidan afondar, descubrir e coñecer novos eidos relacionados coas Humanidades, as Artes e as Ciencias Sociais. Fundaméntanse, polo tanto, nunha metodoloxía baseada no descubrimento, a indagación, o debate, a lectura reflexiva, a análise crítica, a creación e a aprendizaxe colaborativa.

 No caso da educación primaria, a iniciativa achegarase a estes eidos do coñecemento fundamentalmente a través da escritura creativa, a exploración e creación artística, a lectura reflexiva e fomentando, de ser posible, unha achega lúdica e dinámica. Na educación secundaria e bacharelato procurarase unha visión transversal e interrelacionada das manifestacións literarias e artísticas, abordando perspectivas filosóficas e/ou históricas, así como a potenciación da capacidade creativa e de lectura reflexiva, coa finalidade de fomentar competencias de comprensión e de pensamento crítico do mundo actual.

Listado de centros

 

Provincia da Coruña:
 

 

A Coruña

CEE Nosa Señora do Rosario

A Coruña
CEIP Alborada
A Coruña
IES A Sardiñeira
A Coruña

IES Plu Eusebio da Guarda

A Coruña

IES Ramón Menéndez Pidal

A Pobra do Caramiñal

CEP Pilar Maestú Sierra

Ames
CEIP de Barouta
Arteixo

IES Manuel Murguía

Baio

IES Maximino Romero de Lema

Cee

IES Agra de Raíces

Dodro

CPI Plu Eusebio Lorenzo Baleirón

Ferrol
CEIP Plu A Laxe
Ferrol

IES Sofía Casanova

Moeche
CEIP San Ramón
Muros
IES As Insuas
Oleiros
IES María Casares
Padrón

IES Camilo José Cela

Ponteceso

IES Eduardo Pondal

Santiago de Compostela

CEE A Barcia

Santiago de Compostela

CEIP Pío XII

Santiago de Compostela

IES Lamas de Abade

Toques

CEIP Plu de Toques

Provincia de Lugo:

 

Begonte

CEIP Virxe do Corpiño

Lugo
IES Xoán Montes
Monforte de Lemos
IES A Pinguela
Outeiro de Rei
CEIP Laverde Ruiz
Sarria
IES Xograr Afonso Gómez
Seoane do Courel
CPI Poeta Uxío Novoneyra
Vilalba
IES Santiago Basanta Silva

Provincia de Ourense:

 

O Barco de Valdeorras
IES Lauro Olmo
Ourense
CEIP Manuel Sueiro
Ourense
IES 12 de Outubro
Ourense
IES Ramón Otero Pedrayo
Sarreaus
CEIP de Sarreaus
Xinzo de Limia
IES Cidade de Antioquía
Xunqueira de Ambía
CEIP Padre Crespo

Provincia de Pontevedra:

 

Fornelos de Montes
CEIP Doutor Suárez
Lalín
IES Laxeiro
Moaña
IES As Barxas
O Rosal
CPI Manuel Suárez Marquier
Ponteareas
CEIP Fermín Bouza Brey
Ponteareas
CEIP Nosa Señora dos Remedios
Ponteareas
IES do Barral
Pontevedra
CEIP de Vilaverde-Mourente
Pontevedra
IES A Xunqueira II
Pontevedra
IES Valle-Inclán
Redondela
CEIP de Laredo
Redondela
IES Pedro Floriani
Salvaterra de Miño
IES Salvaterra de Miño
Silleda
IES Plu Pintor Colmeiro
Vigo
IES Alexandre Bóveda
Vigo
IES Carlos Casares
Vigo
IES de Teis
Vigo
IES Valadares
Vila de Cruces
CEIP Plu de Cerdeiriñas
Vila de Cruces
IES Marco do Camballón

Ningún comentario:

Publicar un comentario