Os nomes de marcas comerciais protagonizarán a ‘V Xornada de Onomástica Galega' no Museo
O encontro terá lugar o 7 de novembro e prevé afondar nas tendencias de denominación de establecementos e produtos así como no seu papel normalizador
Foto: D.PO.
Infogauda / Pontevedra
Os nomes de marcas comerciais protagonizarán a ‘V Xornada de Onomástica Galega' que se desenvolverá no Museo de Pontevedra
o vindeiro 7 de novembro. A Real Academia Galega afondará nas
tendencias na denominación dos establecementos e produtos comerciais e
no seu papel normalizador no xa tradicional encontro nas instalacións
museísticas da cidade do Lérez, nas que estarán presentes voces da
filoloxía e da dinamización lingüística xunto a outras do mundo
empresarial e da creación de marcas.
Os nomes comerciais
identifican todo tipo de produtos, bares, restaurantes e tendas, e tamén
deixan unha importante pegada na paisaxe lingüística, ata o momento
pouco estudada entre os especialistas nos nomes propios da Península
Ibérica e a Real Academia Galega promoverá a reflexión sobre as
tendencias actuais na vixente edición das Xornadas de Onomástica Galega
coa colaboración da Deputación de Pontevedra e o Museo de Pontevedra que
se celebran dende 2016. As persoas interesadas en inscribirse na
vixente quinta edición poderán facelo ata o 15 de outubro segundo se
indica no programa.
As académicas correspondentes Ana Boullón e
Luz Méndez coordinan un programa que contará con voces da filoloxía e da
dinamización lingüística xunto a outras do mundo empresarial e da
creación de marcas. No encontro examinaranse algúns dos sectores
implicados na creación de nomes comerciais, o valor das marcas galegas,
as estratexias de márketing empregadas e as oportunidades pedagóxicas
que ofrece este material para traballar na aula.
A busca dun
nome que resulte distintivo ou atractivo comercialmente adoita abordarse
empregando diversos procedementos. "Un dos máis recorridos é o do
apelido da persoa que fundou a empresa, pero tamén se acode a
procedementos máis imaxinativos e evocadores", apunta Ana Boullón. É o
caso, por exemplo, de EFerro, a empresa de zocos de Vila de Cruces
fundada por Elena Ferro, que nomea os seus modelos con topónimos galegos
como San Cosme de Nete. A creadora desta firma será unha das
intervenientes na mesa redonda que pechará a xornada, que contará tamén
coas achegas de Xosé González Martínez, creador do Foro Enrique Peinador
de empresas pola normalización da lingua e impulsor da campaña de
etiquetado en galego ‘Con acento propio'; e Irene García e Raquel Boo,
do estudio Ekinocio de deseño e comunicación, dende o que traballan na
creación de marcas. Os nomes dos bares e restaurantes centrarán a
primeira sesión da tarde, a cargo da profesora Celtia Rei Brandón, que
exporá unha experiencia didáctica sobre o tema desenvolvida no barrio
vigués de Coia.
A xornada arrincará cun relatorio sobre a
denominación da disciplina dedicada ao estudo dos nomes das marcas a
cargo do coordinador do Seminario de Onomástica, o académico Antón
Santamarina, e outro sobre o valor dos nomes para as marcas, as empresas
e os dominios en Internet do profesor da Universidade de Vigo Benigno
Fernández Salgado. A continuación, a profesora da Universidade de
Santiago de Compostela María Álvarez de la Granja falará dos recursos
lingüísticos das marcas comerciais e a profesora Sara Míguez referirase á
relación das marcas coa paisaxe lingüística dende o caso de Redondela.
Deseguido, o presidente da RAG, Víctor F. Freixanes, trazará unha viaxe
pola historia a través das cabeceiras galegas. A sesión da mañá
concluirá cunha achega sobre os nomes das adegas e dos produtos da
denominación de orixe do Ribeiro a cargo de Raquel Pérez Tizón.
Ningún comentario:
Publicar un comentario