30 de dec. de 2015

PATRIMONIO

Castelo de Lindoso, junçom de aparelhos diversos



Castelo-forte de Lindoso e espigueiros, um património universal digno de nota



José Buiza Badás


 Observam-se neste castelo-forte aparelhagens diferentes onde patenteiam-se silharias a seco junto de outras mais recentes com provada dosagem de argamassa. Estes panos murários medievais reflectem técnicas onde a empilhagem regular e concertada de pedras e esquadrias vinha regulada à hora de desenvolver os tendeis e conseguintes fiadas. Assim, leitos, sobreleitos, juntas, marcavam umhas perpendicularidades e umha disposiçom próxima da pseudoisodomia. Aquelas outras empreitadas saudosistas, “recuperadoras” de épocas já recuadas, somente conseguirom ressaltar um certo pirosismo que pouco tinha a ver com extensons de muros inalteradas, originais.

 Castelo de Lindoso é ela própria umha mistura. As escadas a elevarem-se nas contramuralhas medievas acentuam umha verticalidade que nom existe, sem embargo, na obra nova abaluartada, no talvez mal chamado  Barbacám externo. Isso unido à  topografia mais imediata cria sensaçons de progressivo nivelamento, de planos em altura. A aplicaçom de paredes de resguardo, de reforço, nos baluartes Suroeste e Este fai um trançamento construtivo original que possibilita, e mesmo obriga,  a dispor soluçons como as dos passadiços em secante a cortarem cantos e cunhais nos muros.

  Umha certa confussom assalta-nos aquando conferimos, com grande esforço, as Obras de Emenda realizadas nos bastions. Cada Carta militar deste castelo é diferente da outra; cada angulaçom também. Entom procede-se à mediçons mais próximas  no terreno que  darám resultados mais certos.

 Achados arqueológicos dentro e nas redondezas justificarom pesquisas e catas que derom corpo material à musealizaçom. Dentro da torre de menagem podemos visitar tal realidade que, da sua vez, vem acompanhada dum espaço para a memória que recorre pola vía dos vestígios umha disposiçom perimetralizada de armazéns, quartéis de infantaria, capela, cisterna, etc., ligadas ao século XVIII. Atá dispunham dum moinho a mán.

 Mais em pormenor, conferem-se basas ou zócalos no arranque dos cunhais, a conviverem com rocha natural e alvenarias ordinárias, médias e miúdas. Substanciam-se ademais as múltiplas aplicaçons no tempo das construçons em pedra. Alternam-se arquitecturas populares e militares num amplo radio cujos espantosos efeitos som bem visíveis. O método moderno de guerra, nesse caminho coberto que perfila a estrela toda, vem testemunhar junto dos espigueiros um património universal digno de nota, de visita obrigada e de estudo empenhado e permanente, por forma a nom cair em “clichés” ou paralelismos. Esse adensamento de características tam próprias dignifica os dous conjuntos: um ligado ao Rural, outro à Defesa.

 (*)   R. P. Intelectual

Artigos relacionados:

Castelo de Lindoso, mais pormenores


Ningún comentario:

Publicar un comentario