PATRIMONIO
Linhas de defesa rasante em Sta. Cruz
Fortaleza de Santa Cruz (A Guarda)
Foto: Infogauda
José Buiza Badás
Questom problemática que cumpre concretizar. Estas linhas de defesa rasante exponhem as seguintes projeçons: Entre a face noreste do bastióm da Cruz e o flanco que devia ficar perpendicularizado segue-se umha recta insuficiente que vai parar à própria cortina de Cividans. No caso oposto, encontramos umha delineaçom correta, seguramente a única do forte. A casuística impera nesta planimetria, de maneira que na cortina de Sta. Tecla as rasantes nom estám ainda bem lançadas; neste caso, a face sureste fai umha recta claramente recuada que nom atinge nem o meio da cortina. Sem embargo, a face noreste de S. Sebastiám, voltada para o eucaliptal, resolve com melhor lançada essa necessária perpendicular junto do flanco sureste do bastióm de Sta. Tecla.
A extensom de linhas ou cruze de diagonais atravessa as próprias muralhas e fixa um centro da praça de armas alterado, irregular. Também, refiramos umha outra linha rasante que vai da face suroeste do baluarte de Sta. Tecla até a perpendicular ou flanco oeste da Guia, feita com um maior acerto, nom acontecendo o mesmo na rasante que desde a face oeste dessa Guia fai picagem quase que na Porta da Vila. Finalmente, o tracejado é mais ou menos correto desde os flanco suroeste da Guia e o noreste da Cruz, se bem a antes citada perpendicular nom cobre os mínimos exigidos.
Portanto, a Linha Capital nom passa de um desejo planimétrico, os rádios maiores e menores estám fora das congruências angulares dos extremos. Nom podemos falar tampouco de ângulo de centro basilar, ainda que sim de ângulos diminuidos diferentes, de ângulos flanqueados igualmente diferentes e, todavia, de ângulos flanqueantes ou de ângulos do fogo.
O perímetro era mais defensável do lado dos bastions e S. Sebastiám e da Cruz. O paradoxal deste plano é que dependia-se na totalidade daquelas posiçons sobrelevadas. Dentro desse assombro cabe reflectir se nom teria sido melhor desenhar um forte mais pequeno, de planta central, bastionado e assente nas alturas mais visíveis de Cividans.
Contudo, as qualidades paisagistas som salientáveis; é inegável o rédito que tem a paisagem que, unido à ousadia da morfologia casteleja, conformar-se-á como ponto turístico guardês de referência.
R.P.I.

Ningún comentario:
Publicar un comentario