O BNG insta á Xunta a elaborar un novo proxecto de explotación do transporte interurbano no Baixo Miño e o Val Miñor para mellorar a calidade do servizo
• O Bloque alerta de que a situación é insostible con incumprimentos continuos en frecuencias, rutas e condicións dos autobuses
• As nacionalistas piden garantías de que se cumpran as condicións dos contratos vixentes mentres non hai unha nova adxudicataria
Infogauda / Pontevedra
O grupo provincial do BNG esixiu hoxe na Deputación que a Xunta elabore un novo proxecto de explotación do transporte interurbano no Baixo Miño e o Val Miñor para mellorar a calidade do servizo á veciñanza. O Bloque alerta de que a situación é insostible con incumprimentos continuos en frecuencias, rutas e estado dos autobuses, polo que piden garantías de que se cumpran as condicións do contrato vixente mentres non haxa unha nova empresa adxudicataria das liñas.
A deputada Manuela Rodríguez Pumar defendeu hoxe no Pleno provincial que o goberno galego debe garantir os intereses e necesidades das persoas usuarias do transporte na zona, nunha emenda á moción que saíu adiante. O BNG considera que a actual situación é unha oportunidade para mellorar as condicións do servizo, apostando por un transporte público de calidade e non só por asegurar máis fondos para a futura concesionaria.
Segundo subliñou a nacionalista, desde que a UTE Lugove foi a empresa adxudicataria para xestionar o servizo de transporte público interurbano para a comarca do Baixo Miño e Sur da Comarca de Vigo (básicamente Val Miñor), os problemas vinculados á calidade do servizo foron en aumento, xerando unha situación insostible para o conxunto da veciñanza. Malia os grandes anuncios do goberno do PP na Xunta, destacou Rodríguez, o novo plan de transporte público de Galicia non supuxo unha mellora do servizo anterior, e a súa implantación non contribuíu a desenvolver un papel fundamental na mobilidade da poboación, especialmente no rural, que viu minguada a cobertura das súas necesidades básicas.
Rodríguez destacou que hai un reiterado incumprimento dos horarios oficiais por parte da empresa concesionaria. A esta situación súmase tamén o problema da sobrecarga de pasaxeiras nos autobuses, que se enchen totalmente nas primeiras paradas, da ida ou da volta, e obriga a que moitas persoas teñan que realizar o percorrido da liña de pé a pesares de que non os vehículos non contan cos elementos homologados para facelo de xeito seguro, ou ben que ‘queden en terra’ nas paradas sen poder acceder ao servizo e tendo que botar man de vehículos privados ou taxis.
Por outro lado, a deputada provincial alertou da redución da oferta nos horarios máis concorridos, sobre todo a primeira hora da mañá ou a mediodía, afecta especialmente a quen se despraza ao campus universitario de Vigo (CUVI), a outros centros educativos ou aos hospitais Álvaro Cunqueiro e Meixoeiro. No caso das liñas que nacen ou rematan no Baixo Miño, ademais, sinalou que o tempo de percorrido prolóngase considerablemente, o que denota unha falta de planificación eficiente e unha inadecuada adaptación do servizo ás necesidades reais.
“O servizo non responde á demanda existente, está saturado e é ineficiente”, subliña Rodríguez, quen sinala que após de todos estes incumprimentos reiterados por parte da empresa concesionaria, a Xunta subliñou que a rescisión do contrato anunciada para Lugove se fixo de “mutuo acordo”.
Para o BNG, o que acontece con este contrato de transporte vén dar a razón aos colectivos de usuarias e ao propio Bloque cando avisaban do desastre que supoñían os proxectos de explotación e o proceso de contratación do Plan de Transporte da Xunta. “Un plan cunhas condicións pensadas para a concesión a grandes empresas foráneas en detrimento das pequenas e medianas da zona que viñan prestando o servizo.
E con contratos mal calculados, só perdurables no tempo en base aos incumprimentos permitidos por parte do goberno do PP na Xunta”, destaca Rodríguez. É por iso que o grupo nacionalista considera fundamental que o goberno da Xunta elabore un novo proxecto de explotación “con rigorosidade e calidade técnica, que responda ás necesidades dos usuarios e usuarias, –non aos das empresas concesionarias ou consultoras na materia–, e deseñado para o país, Galiza, coa súa dispersión, coa súa xeo/orografía e, tamén, coas súas estradas”.
Alén disto é necesario, destaca o Bloque, que o goberno da Xunta tome as medidas necesarias para non seguir permitindo os incumprimentos da empresa concesionaria no tempo que dure a prestación obrigada do servizo até que entre en vigor o novo contrato.
O BNG alerta que todas as deficiencias do servizo de transporte público provocan o desestimento no uso do bus por parte da poboación, que acaba optando polo vehículo privado en detrimento do transporte público.

Ningún comentario:
Publicar un comentario